به گزارش اکونا پرس،

علی عزیزی مدیرعامل رامک خودرو نماینده رسمی سانگ یانگ در ایران، با اعلام این خبر گفت: ما از همان ابتدای فعالیت، اهداف تولیدی داشته ایم و نباید به رامک خودرو فقط به عنوان یک نماینده رسمی و واردکننده نگاه کرد.

به گفته وی، شرکت رامک خودرو از سال 1391 و با خرید کارخانه ای در استان قزوین، فعالیت تولیدی خود در صنعت خودروسازی کشور(محصولات تجاری) را استارت زده است و در حال حاضر با خرید یک فضای دیگر به وسعت 17 هزار مربع در شهر صنعتی کاوه قصد ورود به حوزه تولید خودروهای سواری را نیز دارد.

عزیزی پیش بینی ظرفیت تولید خودروهای سواری در دو کارخانه رامک خودرو را در یک شیفت کاری سالانه 10 هزار خودرو اعلام کرد.

خودروهای رکستون جی4 به گمرکات کشور رسیده است

مدیرعامل رامک خودرو در خبری خوش برای خریداران محصول رکستون جی4 این شرکت گفت: نخستین محموله از خودروهای رکستون G4به گمرکات جنوب کشور رسیده است و پس از ترخیص بر اساس شرایط اعلامی به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تحویل خریداران خواهد شد.

عزیزی همچنین در پاسخ به اینکه قیمت خودروی تیوولی ساخت داخل با نمونه وارداتی چقدر تفاوت خواهد داشت، تصریح کرد: براساس شرایط فعلی و قیمت های امروز، تیوولی های ساخت داخل 35درصد نسبت به مشابه وارداتی ارزان تر خواهد بود.

وی در ادامه با یادآوری این موضوع که تخصیص ارز برای واردات خودرو بر اساس دستورالعمل های اعلامی دولت انجام شده است، متذکر شد: شرکت رامک خودرو، گزارش تمامی ثبت سفارش‌ها و ارزهای تخصیصی، تعداد خودروهای خریداری شده، زمان رسیدن خودروها و لیست مشتریان و خریداران را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارائه کرده است.

اعلام 3 راه برای خریداران تیوولی

مدیرعامل رامک خودرو در پاسخ به پرسشی در خصوص دلیل عقب اقتادن برخی تعهدات این شرکت و عدم تحویل خودروهای فروخته شده به مشتریان، اظهار کرد: از تیر ماه پارسال واردات خودرو به صورت مستقیم و غیر مستقیم ممنوع شد که به همین دلیل موفق به واردات خودرو و عمل به تعهدات نشدیم. با این حال در هر شرایطی حتی با تاخیر به تعهدات خود عمل کرده و خسارت مشتریان را پرداخت خواهیم کرد.

عزیزی همچنین در خصوص چگونگی عمل به تعهدات این شرکت و تحویل خودروهای پیش فروش شده به مشتریان، تصریح کرد: طبق ماده شش آیین ‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، اگر به دلیل شرایط فورس ماژور که ممنوعیت واردات نیز از جمله آن است امکان واردات خودرو وجود نداشته باشد، عرضه‌کننده خودرو می‌تواند قرارداد را تا زمان رفع شرایط فورس‌ ماژور، معلق کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این شرایط پیش‌خریداران تیوولی می‌توانند از خرید خودرو انصراف داده و پول پرداختی را با سود مشارکت آن پس بگیرند. راه دیگر آن است که مشتریان قرارداد متمم آماده شده را امضاء و تیوولی تولید داخل دریافت کنند. راه سوم این است که قرارداد فروش خودرو تا زمان رفع شدن ممنوعیت واردات خودرو، همچنان معلق بماند و پس از آن به تعهدات عمل شود.

رئیس هیات مدیره نورا موتور پارس:

تیوولی های ساخت داخل از زمستان می آید

جواد آدینه رئیس هیات‌ مدیره شرکت نورا موتور پارس که وظیفه تولید خودروهای سواری رامک خودرو را بر عهده دارد، در این نشست خبری گفت: اواخر مهر یا اوایل آبان ماه امسال خط تولید خودروهای سواری رامک خودرو به بهره داری خواهد رسید و از زمستان نیز شاهد تولید آزمایشی محصول تیوولی هستیم.

به گفته وی، نخستین سری از تیوولی های مونتاژ داخلی نیز از اسفندماه سال جاری راهی بازار خواهد شد.

آدینه اضافه کرد: در مرحله نخست و همزمان با بهره برداری از خط تولید تیوولی در رامک خودرو برای حدود 450 نفر بصورت مستقیم اشتغال زایی خواهد شد و با توسعه تعداد خودروهای جدید دیگری که در برنامه تولید قرار دارد این تعداد به یک هزار نفر اشتغال زایی مستقیم و افزون بر 3هزار نفر اشتغال غیر مستقیم خواهد رسید.