به گزارش اکونا پرس،

ناصر نبی پور، درباره آخرین وضعیت واردات و توزیع تخم مرغ در بازار اظهار داشت: هنوز وارداتی انجام نشده و قرار است این اقدام صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه نیازی به واردات تخم مرغ برای تامین نیاز داخل نداریم، اضافه کرد: مشخص نیست چرا برخی اصرار به این کار دارند؛ در واقع آنها به دنبال استفاده از رانت ارز ٤٢٠٠ تومانی هستند.

نبی پور با تاکید بر اینکه ارز زیادی باید صرف واردات تخم مرغ شود، افزود: دولت می‌تواند همین مبلغ را صرف رونق گرفتن واحدی تولیدی کند.

وی میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری ٧٠٠٠ تومان اعلام کرد و درباره دلیل افزایش ٦٠٠ تومانی نرخ نسبت به هفته گذشته، گفت: متاسفانه شرایط کشور به صورتی است که با نوسان شدید قیمت ها مواجه هستیم و قیمت هایی که امروز وجود دارد، فردا تغییر می کند.

نبی پور با بیان اینکه قیمت منطقی تخم مرغ برای مرغدار کیلویی بین ٧٢٠٠ تا ٧٣٠٠ تومان است، ادامه داد: قیمت تمام شده تولید نسبت به سال قبل افزایش زیادی داشته، ذرت و کنجاله سویا بین ٨٥ تا ٩٠ درصد گران شده اند و قیمت برخی دیگر از نهاده ها مثل مکمل ها، ویتامین ها و ... حدود ٣٠٠ تا ٤٠٠ درصد افزایش یافته است.

منبع:مهر