به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خانه ملت ، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، اول مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به مسکوت ماندن طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو با ارجاع آن به کمیسیون صنایع برای رسیدگی به کلیات و جزئیات آن با 154 رأی موافق، 38 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

پیش از این مسکوت ماندن این طرح به رأی گذاشته شد که نمایندگان با 49 رأی موافق، 139 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 231 نماینده حاضر در جلسه با آن مخالفت کردند.

دکتر علی لاریجانی بعد از این رأی‌گیری گفت: کمیسیون صنایع یک ماه فرصت دارد تا نظر خود را درباره طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو ارائه کند که ممکن است شامل رد یا اصلاح این طرح یا ارائه کلیات و جزئیات آن به مجلس باشد.

ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع نیز در ابتدای رسیدگی به این طرح به دلایل پیشنهاد مسکوت ماندن از سوی کمیسیون اشاره کرد و گفت: با شرایط ارزی فعلی نه تنها بازار خودرو بلکه تمام بازارها اعم از ارز، سکه و طلا به هم ریخته است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت تعرفه واردات خودرو را به 40 درصد افزایش داده بود که بعد از تغییر شرایط واردات خودرو به کشور ممنوع شد و عملاً این طرح موضوعیتی ندارد.

بهرام پارسایی به عنوان مخالف مسکوت ماندن طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو بیان داشت: یک فوریت این طرح در اردیبهشت ماه از سوی مجلس رأی آورد و اکنون بعد از 5 ماه کمیسیون تقاضای مسکوت ماندن 6 ماهه می‌کند که با توجه به تغییرات مدام در شرایط ، این مسکوت ماندن معنایی ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس همچنین خاطر نشان کرد: در حال حاضر وضعیت خودرو به هم ریخته است و نیاز به قانون‌گذاری داریم چرا که واردات خودرو نیز در شرایطی که تولید خودرو در داخل پاسخگوی تقاضای مردم نیست، مورد نیاز است و باید خلاء قانونی موجود برطرف شود.