به گزارش اکونا پرس،

ساخت دبیرستان روستای کوئیک به مراحل پایانی نازک کاری، محوطه سازی و زیباسازی رسیده است و در صورت تامین به موقع بودجه موردنیاز، این دبیرستان در سال تحصیلی جدید به بهره داری خواهد رسید.

گروه خودروسازی سایپا پس از زلزله 7/3 ریشتری پاییز سال 96 در استان کرمانشاه و در راستای مسئولیت های اجتماعی و به منظور یاری رساندن در امر بازسازی و رفع مشکلات تحصیلی دانش آموزان با امضای تفاهم نامه ای با اداره کل نوسازی مدارس این استان، در زمین اهدایی از جانب اداره کل آموزش و پرورش شهرستان سرپل ذهاب به مساحت 2400 متر مربع و با تامین مبلغی بالغ بر 476 میلیون تومان اقدام به اجرای عملیات ساخت یک باب دبیرستان با زیر بنای 540 مترمربع و مجهزبه 6 کلاس، نمازخانه و سالن اجتماعات و آزمایشگاه در روستای کوئیک حسن کرده است.

بر اساس این گزارش، علی رغم وجود مشکلات و شرایط خاص در منطقه از قبیل دوری راه، گرما و همچنین افزایش ناگهانی قیمت مصالح، اجرای این امر خدا پسندانه پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و با تامین مابقی بودجه موردنیاز جهت اتمام پروژه، این دبیرستان  در سال تحصیلی جاری به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است بودجه اولیه اجرای این پروژه از طریق اهدای بخشی از حقوق پرسنل خیر گروه خودروسازی سایپا،کمک مالی گروه خودروسازی سایپا و همچنین جمع آوری کمک های مردمی تامین شده است.