به گزارش اکونا پرس،

مهدی کرباسیان در دیدار با ایثارگران ایمیدرو ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و با بیان این مطلب اظهار داشت: مردم و دولت باید به ارزش معنوی و اثری که خانواده شهدا و ایثارگران در سربلندی ایران داشتند توجه کنند چرا که توجه به خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران، نشان دهنده ارزش گذاری روحیه ایثار است.

وی ادامه داد: فرهنگ توجه به ایثارگران و خانواده های آنها را همواره باید حفظ کرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو شهادت جمعی از هموطنان را در حادثه تروریستی اهواز را تسلیت گفت و بیان کرد: طی این حادثه، تعدادی از هموطنان اعم از کودک، روحانی، جانباز، سپاهی، ارتشی و مردم عادی به شهادت رسیدند که این حاکی از یک ترور کور و توطئه هدایت شده علیه ایران است.

کرباسیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری باید انسجام و وحدت ملی را حفظ کنیم تا بتوانیم از این بحران نیز عبور کنیم.

وی ادامه داد: ملت ایران 39 سال پشت نظام و دولت ایستاد، بنابراین مسئولان نیز باید با درایت بیشتری در زمینه ایجاد رفاه و آسایش مردم عمل کنند.

رییس هیات‌عامل ایمیدرو کسب عنوان سازمان برتر در جشنواره شهید رجایی را به ایثارگران ایمیدرو تبریک گفت و تصریح کرد: در سال گذشته، ایران بیش از 45 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشت که 22 درصد از این صادرات مربوط به حوزه معدن و صنایع معدنی بود. هرچند که با توجه به ظرفیت های موجود در ایران، هنوز جای پیشرفت وجود دارد.

وی افزود: در حوزه اکتشاف، 270 هزار کیلومتر مربع کار اکتشافی انجام شده است که می تواند آینده صنایع معدنی و اقتصاد را تا حدی تامین کند. این امر موجب ایجاد اشتغال و امید به زندگی در مناطق محروم شده است.

در پایان این مراسم، کرباسیان از ایثارگران ایمیدرو تقدیر کرد.