به گزارش اکونا پرس،

صادق نجفی در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیما با بیان این مطلب، افزود: واحدهای تولیدی در شرایط کنونی سرمایه‌های کشور هستند و باید به این واحدها اگر بدهی دارند، مهلت داده شود تا بدهی خود را تسویه کنند و هیچ واحد تولیدی نباید به خاطر داشتن بدهی تعطیل شود.

وی با بیان اینکه 84 هزار واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت داریم که 35 در صد از آ‌ن‌ها تعطیل هستند، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده با همکاری وزارت کار، مشخص شد که 20 درصد از واحدهای تعطیل به دلیل مشکلاتی که با دستگاههای دیگر مانند محیط زیست، وزارت نیرو، دستگاه قضایی، ثبت اسناد و املاک و .. داشتند، تعطیل شده‌اند.

نجفی توافق با دستگاه قضایی را راهگشای حل و فصل بسیاری از مسایل واحدهای تولیدی دانست و افزود: همچنین با رایزنی به عمل آمده توافق شد که مدیران صنایع کوچک نیز عضو کمیته سرمایه گذاری دستگاه قضایی در استان‌های خود باشند.

معاون وزیر صمت با اشاره به برخی دیگر از توافق های انجام شده با دستگاه قضا، گفت: لیست انبارهای مواد اولیه پلمپ شده را احصا می کنیم تا در اولین فرصت مورد بررسی قرار بگیرد و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی در دسترس این واحدها واقع شود.

نجفی راه نجات کشور را در شرایط حساس کنونی حمایت از تولید دانست و افزود: بیش از 90 درصد از واحدهای تولیدی کشور کوچک و متوسط هستند که نباید اجازه دهیم این واحدها که سهم قابل توجهی از اشتغال را نیز بر عهده دارند، تعطیل شوند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه هم افزایی لازم با دستگاه قضا و نهادهای دیگر مانند محیط زیست برای حمایت از حوزه تولید وجود دارد، تصریح کرد: رسانه ها نیز در کنار تولید قرار بگیرند و بذر امید را در جامعه بکارند.