به گزارش اکونا پرس،
 به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، حمید رضا گلپایگانی با حضور و بازدید از دانشگاه صنعت نفت اهواز ضمن تاکید بر این مهم که راه موفقیت صنعت حفاری کشور از فضا‌های علمی و پژوهشی همچون دانشگاه و پژوهشگاه می‌گذرد عنوان نمود؛ بدون شک در شرایط تحریم ارتباط صنعت و دانشگاه الویت اول پیشرفت، موفقیت و دستیابی به تکنولوژی‌های نوین و روز دنیا در عرصه صنعت حفاری است که تمامی کشور‌های در حال توسعه نیز صرفا" با ارتباط عمیق، مستمر و تنگاتنگ دو حوزه صنعت و دانشگاه این امکان را میسر می‌سازند.


حمیدرضا گلپایگانی هدف از برگزاری این نشست را  بررسی راه‌های همکاری تخصصی و حرفه‌ای در زمینه ارتقاء سطح آموزشی حفارمردان و کارکنان عملیاتی شاغل در دستگاه‌های حفاری بیان کرد و افزود: در نظر داریم با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و موجود آموزشی در استان خوزستان همچون دانشگاه صنعت نفت اهواز به این هدف مهم دست یابیم.  

مدیرعامل شرکت حفاری شمال تصریح کرد: با توجه به ضرورت و نیاز مبرم پرسنل صنعت حفاری به مباحث مختلف آموزشی بویژه در بخش‌های عملیاتی، باور من اینست که با تکیه بر بستر مناسب آموزشی و مطلوب دانشگاه صنعت نفت اهواز و با همکاری شرکت نفت ایده اکسین قادر خواهیم بود  بخش عمده ایی از موانع و مشکلات آموزشی را که مهمترین دلیل آن نداشتن دانش روز و عدم استمرار دوره‌های علمی و آموزشی است را تا حدود زیادی مرتفع نماییم.

حمیدرضا گلپایگانی با اشاره بر ضرورت تقویت هر چه بیشتر زیر ساخت‌های آموزشی و دانشگاهی، اذعان داشت:  تلفیق آموزش آکادمیک صنعت حفاری در دانشگاه‌ها و حضور دانشجویان و کارآموزان در دستگاه‌های حفاری جهت کسب مهارت و تجربه میدانی و مشاهده عینی و ملموس می‌تواند در مقاطع مختلف دانشگاهی، بعنوان بازوی محرک و مسبب پیشرفت و بالندگی روز افزون سطح علمی، آموزشی و پژوهشی در صنعت حفاری محسوب گردد. 

در ادامه این جلسه تفاهم نامه سه جانبه همکاری علمی - آموزشی به منظور رفع نیاز‌های موجود در صنایع حفاری کشور توسط حمیدرضا گلپایگانی مدیر عامل شرکت حفاری شمال، دکتر شریعتی رییس دانشگاه صنعت نفت اهواز و پرهیزکار مدیرعامل شرکت نفت ایده اکسین به امضا رسید.

این گزارش می‌افزاید تفاهم نامه همکاری علمی -  آموزشی مذکور به منظور رفع نیاز‌های موجود در صنایع حفاری کشور و با هدف:

*ایجاد بستر‌های مناسب جهت بکارگیری توانمندی‌ها و خدمات مشترک از قبیل: امکانات و تجهیزات آموزشی

*برگزاری نشست‌های فنی، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی

* برگزاری نشست‌های علمی مشترک با هدف انتقال تجربیات و تبادل اطلاعات مطابق با نیاز‌های کارفرما

*همکاری در ایجاد فرصت‌های مناسب مطالعاتی و یا برگزاری دوره‌های آموزش عالی آزاد در داخل و یا خارج از کشور منعقد گردیده است.

گفتنی است در خاتمه این نشست مدیرعامل شرکت حفاری شمال و هیات همراه از کارگاه حفاری و مجتمع آموزشی دانشکده صنعت نفت اهواز نیز بازدید بعمل آوردند