به گزارش اکونا پرس،

پریچهر سلطانی روز شنبه در نشست توانمندسازی زنان کارآفرین در شهرک های صنعتی استان قزوین افزود: بیشترین آمار ثبت شده زن کار آفرین متعلق به استانهای خراسان رضوی و اصفهان است و 16 نفر نیز در استان قزوین در تولید مشغول فعالیت هستند.
سلطانی گفت: به نظر می رسد با توجه به مصوبات شورای توسعه تعاون زنان استان قزوین و تسهیلات اختصاصی برای بانوان کارآفرین در این استان، در 6 ماهه دوم سال جاری این استان جزو سه استان برتر اشتغال زنان و کار آفرینی در حوزه شهرک های صنعتی در کشور باشد. 
مشاور امور بانوان و خانواده معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: تمام زنان کارآفرین می توانند با مراجعه به شرکت شهرک های صنعتی در سراسر کشور با پرداخت 5 درصد مبلغ زمین در مرحله اول و مابقی با پرداخت اقساطی 60 ماهه در شهرک های صنعتی صاحب زمین شده و به فعالییت تولیدی خود بپردازند. 
وی افزود: تمام کارآفرینان زن با مکاتبه با بخش امور زنان شهرک صنعتی می توانند در اسرع وقت خواستار رسیدگی مشکل خود شوند. 
مشاور امور بانوان سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، معرفی بانوان کارآفرین به جامعه را موجب افزایش انگیزه فعالیت و پویایی آنان ذکر کرد وگفت: زنان کارآفرین ایران در بیشتر عرصه های کارآفرینی حضور موثر دارند ولی کمتر معرفی شده اند. 
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تمام مشکلات زنان کارآفرین با بازنگری در قانون از طریق مجلس شورای اسلامی به زودی رفع خواهد شد. 
سلطانی با اشاره به نقش زنان دراقتصاد مقاومتی و استفاده از کالای داخلی گفت:امیدواریم در در عرصه مدیریتی ن یز عدالت جنسیتی لحاظ شده و زنان هم باید سهم 30 درصدی خود را در بدنه مدیریتی کشور به دست آورند که با توجه به موقعیت خوب ایجاد شده در دولت تدبیر و امید، استان قزوین به عنوان یکی از استان های سرآمد در این عرصه شناخته میشود. 
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین نیز در این نشست خاطر نشان کرد: تمام سیاست های دولت در استان در جهت ارتقای جایگاه زنان در عرصه کسب و کار و ترویج و هماهنگی بخش خصوصی با زنان کارآفرین به خوبی اجرا شده است و می توان گفت استان قزوین یکی از موفق ترین استان های کشور در این عرصه بوده است. 
معصومه مرادیان گفت: آموزش رایگان و شناسایی بانوان کار آفرین و وارد شدن زنان در عرصه های مختلف کار آفرینی از اهداف شورای توسعه تعاون زنان در صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در استان قزوین است. 
وی افزود: با همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین و معافیت از وجوه زیر ساختی ، استان قزوین در حوزه رشد زنان کار آفرین با رشد پنج پله ای به رتبه چهارم ارتقا یافته است.