وزیر صنعت، معدن و تجارت اجرای قوانین مختلف را برای شرایط غیر تحریمی دانست و تصریح کرد: مواد اولیه و ملزومات تولید نباید برای ترخیص در گمرک معطل شوند.

به گزارش پایگاه خبری اکوناپرس به نقل از ایرنا، رضا رحمانی روز گذشته (سه شنبه) در شانزدهمین نشست کارگروه تنظیم بازار، افزود: هر مانعی برای ورود مواد اولیه و ملزومات تولید، باید در داخل وزارتخانه برطرف تا مواد اولیه هر چه سریعتر به چرخه تولید وارد و به کالا تبدیل شود.

وی تصریح کرد: قوانین و مقررات برای شرایط عادی - نه شرایط غیر عادی و تحریم - وضع شده‌اند؛ بنابراین هر مقرره ای که در شرایط کنونی مانع به شمار می آید، باید برطرف شود؛ این تکلیف امروز ما و همه دستگاه هاست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در این زمینه هرگونه مانع از جمله در حوزه ضوابط ثبت سفارش وجود دارد، باید برطرف شود.

در این نشست که با حضور نمایندگان بخش خصوصی، وزارتخانه های بهداشت و امور اقتصادی، گمرک، ‌سازمان های برنامه و بودجه و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکندگان برگزار شد، آخرین وضعیت تخصیص و تامین ارز و سطح عمومی قیمت کالاهای اساسی و نیز طرح مصوبه اصلاحی کمیته تنظیم بازار محصولات فولادی بحث و بررسی شد.

بازنگری در تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی و ارایه گزارش از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، از دیگر مباحث مطرح در این نشست بود.

به گزارش ایرنا، براساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی، مهمترین اقلام وارداتی در هشت ماه نخست امسال، ذرت دامی به ارزش یک میلیارد و 282 میلیون دلار و سهم ارزشی چهار و 34 صدم درصد بود.

قطعات منفصل برای خودرو سواری بنزینی با حجم سیلندر 2000 سی‌سی با ساخت داخل 14 تا کمتر از 30 درصد (به استثنای لاستیک) به ارزش یک میلیارد و 134 میلیون دلار و سهم ارزشی سه و 84 صدم درصد در رده بعدی جای گرفت.