به گزارش اکونا پرس،

افسانه محرابی در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی منسوجات خانگی و آیین گشایش سومین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی و موکت استان یزد گفت: دولت مصمم است در این ارتباط کسب و کار را برای تولیدکنندگان هموار و روان تر کند .
وی با بیان اینکه نساجی در شرایط سخت اقتصادی خیلی از کشورها را نجات داد، افزود: با توجه به اشتغال بالای این صنعت و ارزآوری آن می تواند در این شرایط سخت کشور در کاهش تبعات اجتماعی و ایجاد اشتغال تأثیرگذار باشد.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صمت با اشاره به برخی مشکلات این صنعت و اتخاذ نتیجه برای حل آنها تصریح کرد: برای حل این مشکلات مقرر شد با همکاری پنج کمیسیون مجلس، حل این مشکلات به شکل قانونی تدوین شود.
محرابی ادامه داد: در شرایط ممنوعیت ورود برخی کالاها به کشور، فرصت خوبی برای تولید کنندگان داخلی فراهم شد و با وجود مشکلات، آمار صادرات و تولیدات کشور رشد خوبی داشته است.
وی تأمین مواد اولیه را لازمه رشد بیشتر تولید و صادرات این بخش از صنعت کشور عنوان کرد و گفت: تصمیمات خوبی برای تأمین مواد در قالب تفاهم نامه به ارزش ۲۱ هزار میلیارد تومان گرفته شد تا هم سرمایه در گردش، هم طرح های توسعه ای و هم طرح های بالای ۶۰ درصد پیشرفت نهایی شود.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صمت یادآور شد: قرار بود دستورالعمل تفاهم نامه که نرخ سود آن در مناطق محروم ۱۲ درصد و در مناطق توسعه یافته ۱۴ درصد است، امروز ابلاغ شود.
محرابی افزود: امروز بحث بدون انتقال ارز به عنوان یکی از مشکلات تولیدکنندگان مطرح است که تا ۳۰۰میلیون دلار برای تأمین مواد اولیه مجوز داریم هرچند که نظر وزیر صنعت ۵۰۰ میلیون دلار است.
وی خبر خوش دیگر را مربوط به کالاهای وارداتی ممنوع شده اعلام کرد و اظهار داشت: ۱.۱ میلیارد دلار ارزش کالاهای وارداتی نهایی صنعت نساجی و پوشاک و ۱۰۰ میلیون دلار مصنوعات چرمی به کشور تعلق گرفته که الان ممنوع شد و از مجموع ۱۰ میلیارد دلار کل صنایع را شامل می شود.
وی اظهار امیدواری تا از این طریق، به طرح های توسعه ای این دو صنعت که بخشی از امکانات آنها به دلیل مسائل ارزی با مشکل مواجه شده بود، کمک شود و امیدواریم با وجودی که صندوق بین المللی پول، شرایط سال آینده کشور را سخت پیش بینی کرده است با اعتماد به نفس، نتیجه مثبت و متفاوتی با این پیش بینی ها را در ایران رقم بزنیم.