به گزارش اکونا پرس،

در ادامه با نکاتی آشنا می‌شوید که می‌تواند در نگهداری هر چه بهتر و تعمیر مبل به شما کمک کند.

آسیب دیدن مبل در اثر آب 

ممکن است افرادی را دیده باشید که همیشه مراقب این موضوع هستند که لیوان‌های حاوی نوشیدنی بدون زیرلیوانی روی میز چوبی قرار نگیرد و روی این موضوع حساسیت زیادی دارند و شاید گاهی این کار باعث ناراحتی شما بشود. اما باید بدانید که حق کاملا با این افراد است و بدین ترتیب از وارد آمدن آسیب جدی به مبل و میز آب و رطوبت در اثر جلوگیری می‌کنند.گذاشتن لیوان یا فنجان حاوی نوشیدنی داغ مثل چای روی میز باعث می‌شود در اطراف لیوان لکه ابر مانندی ایجاد شود؛ البته این موضوع درباره نوشیدنی‌های سرد مثل یک لیوان شربت آبلیمو نیز در اثر تعرق لیوان پیش می‌آید. علت ایجاد لکه روی مبل این است که ذرات و مولکول‌های آب به لایه‌های زیرین چوب نفوذ می‌کنند و گاهی یک لکه دایره‌ای شکل سفید یا یک لکه نقطه‌ای روی مبلمان چوبی ایجاد می‌کند. لکه‌های ابری سفید رنگ نشاندهنده نفوذ رطوبت به عمق میز و مبل چوبی است.

تعمیر مبلمان و از بین بردن لکه ایجاد شده در اثر رطوبت

گاهی پیشگیری بهترین درمان است بنابراین بهترین راه حلبرای این مشکل استفاده از زیر لیوانی یا نعلبکی است. اما درصورتیکه لکه روی مبل یا میز چوبی ایجاد شد باید سرعت عمل داشته باشید و شاید اگر خیلی سریع عمل کرده و باد داغ سشوار را روی میز گرفته و روی لکه آب جلو و عقب کنید و برای چند دقیقه این کار را انجام داده تا رطوبت وارد شده تبخیر شود. اگر سطح میز دارای روکش براق باشد می‌توانید از پارچه‌های نانو برای از بین بردن لکه آب و دیگر لکه‌های دیگر مثل لکه جوهر و برخی لوازم آرایشی روی چوب استفاده کنید.

اگر لکه دایره شکل روی مبلمان چوبی به رنگ تیره درآمده باشد نشان‌دهنده این است که آب به چوب رسیده و در این صورت تعمیر مبلمان و از بین بردن لکه کمی دشوارتر و مستلزم اجرای مراحل حرفه‌ای تری است. در اینگونه موارد شاید بهرتین گزینه کمک کردن از یک فرد حرفه‌ای و متخصص در این زمینه باشد.

سوختگی مبلمان

اگر روی مبلمان لکه سوختگی ایجاد شود اصلا جای نگرانی نیست فقط در اینگونه موارد بهتر است از یک متخصص برای تعمیر مبل کمک بگیرید زیرا از بین بردن لکه سوختگی روی مبل و صندلی کار تقریبا دشواری است.

خراشیدگی و خط افتادن 

متاسفانه خراشیدگی‌ها و خطوط ریز روی مبلمان چوبی یکی از مشکلات بسیار رایجی است که در اثر استفاده زیاد از مبل، میز یا صندلی ایجاد می‌شود. برای مثال هنگام انداختن کلید روی میز، موقع کشیدن یک اسباب‌بازی روی میز یا دسته مبل، افتادن ظروف نقره روی میز و مواردی از این دست که جزو اتفاقات روزمره و معمول زندگی است می‌تواند باعث ایجاد این خراشیدگی‌ها و خطوط شود. اما اصلا جای نگرانی نیست زیرا تعمیر مبل در این مورد کار ساده‌ای است. ابتدا باید به عمق خراش یا خطی که روی مبلمان چوبی افتاده توجه کنید. اگر این خراش سطحی باشد گاهی با استفاده از ماژیک‌های مخصوص یا فیلرهای مبلمان به راحتی می‌توان آن‌ها را پوشاند. تنها نکته‌ای که در این باره باید به آن توجه کرد این است که رنگ ماژیک یا فیلر مبلمانی که انتخاب می‌کنید باید بیشترین همخوانی را با رنگ سطوح مبل یا میز مورد نظرتان را داشته باشد.

مهم‌ترین اقدام در تعمیر مبل این است که سعی کنید نوع آسیب وارد شده به مبل و صندلی و میز را مشخص کرده و بر اساس آن تصمیم بگیرید که آیا خود قادر به تعمیر آن هستید یا نیاز به کمک یک حرفه‌ای دارید.

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است. 

در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.