در انجام بازسازی ساختمان باید تمامی موارد آن مانند نیازها و هزینه را بررسی نمایید. استفاده از مصالح مناسب و همچنین طراحی ساختمان به صورت دقیق می تواند عمر آن بنا را افزایش دهد. کیفیت بازسازی و یا ساخت به عوامل ذیل بستگی خواهد داشت:

1- مهندسین فنی مرتبط با ساخت و ساز ساختمان

2- مصالح استفاده شده در بنا          

3- طراحی مهندسی شده و اصولی ساختمان ، متناسب با شرایط محیطی

4- انجام محاسبات اصولی

5- نظارت دقیق و همچنین اجرای منظم آن

 

Untitled

 

مراحل اجرای بازسازی و نوسازی ساختمان

1- انتخاب یک پیمانکار دقیق برای بازسازی

2- انجام محاسبات قیمت بازسازی ساختمان و نوع قرارداد آن

3- دید پیمانکار از بنا

4- در صورت نیاز ، طراحی داخلی و نمای ساختمان

6- آغاز نمودن پروژه توسط پیمانکار ، مطابق با نقشه و نحوه ساخت

7- پایان پروژه و تحویل دادن آن

نکاتی مهم در خصوص بازسازی ساختمان:

تصمیم گیری درخصوص نحوه اجرای بازسازی:

در ابتدا بیشتر به مباحث انجام طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان انجام خواهد شد. برای پوشش دیوار ساختمان خود می توانید پنل های دکوراتیو 3 بعدی ، پوستر 3 بعدی ، دیوار پوش ، سنگ دکوراتیو ، شیشه تزیینی و کاغذ دیواری را انتخاب نمایید. به برای بازسازی ساختمان از صفر تا صد این نکته توجه داشته باشید که قبل از انتخاب ، حتما نمونه کارهای آن را مشاهده نمایید تا بتوانید برای ساختمان خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

رنگ آمیزی ساختمان

در این قسمت از بازسازی ساختمان قدیمی خود باید به این مورد دقت کنید که کدام یک از انواع طراحی و رنگ آمیزی به سلیقه و ساختمان شما نزدیک تر می باشد. رنگ سفید یکی از رنگ های پرکاربرد در بنا است ، اما امروزه بسیاری از پیمانکاران رنگ های دیگری مانند آبی ، سبز و یا قرمز را پیشنهاد می کنند.

بازسازی کف ساختمان

بعد از پشت سر گذاشتن مراحل بالا ، باید کفپوش مناسبی را برای ساختمان خود انتخاب نمایید ، زیرا که هر نوع کف پوشی مشتری خاص خود را دارد ، و این امر با توجه به بودجه و سلیقه شما انجام خواهد شد.

نوسازی آشپزخانه

آشپزخانه ، قلب منزل به حساب می آید. که این قسمت از ساختمان سهم فراوانی در زیباسازی و دکوراسیون داخلی آن خواهد داشت. زیرا که با طراحی های جدید ، آشپزخانه بیشتر در معرض دید مهمانان قرار دارد. مواردی که می توان در بازسازی آشپزخانه انجام داد شامل: عوض نمودن کابینت ها ، تخریب دیوارهای آشپزخانه ، تخریب آرک های قدیمی ، تخریب رابیتس کاری ها ، نوسازی لوله کشی ها ، کف سازی و … می باشد. برای زیباتر شدن آشپزخانه منزل تان می توانید وسایل آن را مانند کابینت ها ، پرده ها و وسایل برقی را تعویض نمایید.

شیوه های هوشمندانه ای جهت تغییر در آشپزخانه و بازسازی ساختمان از صفر تا صد وجود دارد. با انجام تغییراتی ساده خواهید توانست آشپزخانه قدیمی خود را به مکانی جدید و مدرن تبدیل کنید.

 

 

Untitled

 

نکاتی مهم درخصوص بازسازی آشپزخانه

1- نوسازی درب های کابینت

2- استفاده از وسایل جدید و همچنین مدرن

3- نوسازی کف آشپزخانه منزل

4- اندازه ارتفاع مناسب کابینت ها

5- ساخت یک کانتر چشم نواز جهت ورودی آشپزخانه

6- استفاده نمودن از طراحی جزیره ای

7- داشتن هماهنگی با دیگر بخش های منزل

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

اگر شیرآلات و تاسیسات سرویس بهداشتی یا منزل تان نیاز به تعویض و یا جابه جایی وسایل بزرگ دارد ، حتما این کار را در بازسازی ساختمان خود انجام دهید. یا برای کاهش هزینه می توانید شیوه های دیگری را انتخاب کنید. به طور مثال ، اگر قصد جابجایی وان حمام قدیمی را دارید ، با توجه به آنکه هزینه جابه جا نمودن آن زیاد خواهد شد ، می توانید وان حمام خود را با استفاده از رنگ آمیزی و براق نمودن بازسازی کنید.

از اصلی ترین مواردی که در بازسازی حمام و سرویس بهداشتی انجام می شود ، در مرحله اول عایق بندی دیوار و کف ها ، تعمیر لوله کشی ها و تاسیسات ، نقاشی دیوار ها و تعویض کاشی ها ، تعویض شیر آلات ، بازسازی تهویه ، جابه جایی کاسه توالت با فرنگی و …. می باشد. شما می توانید از یک گلدان یا قالیچه برای زیباتر شدن این فضا استفاده نمایید.

بازسازی اتاق خواب و اتاق کودکان

گاها در اتاق خواب کودکان از رنگ های شاد و همچنین روشن استفاده می نمایند. در ساختمان های قدیمی معمولا کمد دیواری ها از طریق دیوار کشی و چهار چوب فلزی انجام می شد ، که این نوع مصالح ساختمانی و قطر دیوارهای کمد فضای بسیار زیادی از آن اتاق را اشغال می نمود. ولی در شیوه های جدید بازسازی اتاق خواب ، از کمد دیواری های ام دی اف با قطر بسیار کمتر ولی مقاومت بالا استفاده می نمایند. به این نکته توجه داشته باشید که قرار گیری اصولی و درست کمدها در اتاق خواب امری مهم است که اندازه آن باید متناسب با اتاق طراحی گردد. به طور مثال ، اگر تخت خواب یک نفره است ، کمد دیواری بزرگ تر از آن خواهد بود و اگر تخت خواب دو نفره است ، کمد دیواری کوچک تری در نظر گرفته می شود.

جهت انجام بازسازی ساختمان در حیطه کاری خود ، نیاز به اخذ مجوز کار می باشد. زیرا در صورت عدم رعایت قوانین ، امکان دارد که مجبور به متوقف نمودن بازسازی و یا دست کشیدن از آن شوید. تمامی موارد گفته شده هزینه و زمان فراوانی را هدر خواهد داد.

Untitled