به گزارش اکونا پرس،

متاسفانه کرونا از اسفند ماه آغاز شد که باعث شد مجموعه دنیلی فروش خود را در عید و بعد از آن فروش ویپه (حراج) بهاره  و تابستان را از دست بدهد. این ویروس متاسفانه تا به امروز ادامه پیدا کرده و در صورت پیشروی این ویروس، فروش خود را در ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه ها نیزاز دست خواهیم داد.

دکتر علی اژدرکش در برنامه ریتیل شو درباره بحث مالیات در دوران کرونا گفت: بحث مالیات در شرایط امروز بسیار دردناک است. در این شرایط که امکان سودآوری برای شرکت وجود ندارد و با توجه به اینکه تولید ناخالص ملی صنوف، 17 درصد کل تولید ناخالص کشور است، در حالیکه کل تولید معدنی کشور حدود یک درصد از تولید ناخالص ملی را تشکیل می دهد، بنابراین انتظار می رود که برای مالیات صنوف چاره ای اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه عدم ثبات برای یک تولیدکننده سم است، ادامه داد: متاسافنه کشور در پاییز و زمستان با رکود، تورم و افزایش قیمت بسیار بالا روبرو خواهد شد که هنوز این تورم تولید صنوف به بازار وارد نشده است. 

موسس برند دنیلی و رئیس اتحادیه کفش ماشینی گفت: تا به امروز که بنده در خدمت شما هستم هیچ کمکی به این صنف انجام نشده و اگر دوستان و تولید کنندگان با توجه به اهمیت بزرگ اصناف دراقتصاد کشور،یارانه یا کمکی دریافت کرده اند اعلام کنند، گرچه بنده فکر نمی کنم کوچکترین کمکی هنوز تا امروز به این سه و نیم میلیون واحد که اشتغال ایجاد کرده اند و سهم سی درصدی در اقتصاد کشور دارند، شده باشد.

وی تصریح کرد: نیازما نه غذاست که بتوانیم یک هفته تحمل کنیم نه آب که بتوانیم سه روز تحمل کنیم، نیاز ما به مثابه اکسیژن است.

اژدرکش ادامه داد: زمانی که ما با برندهای خارجی کار می کردیم، در زمان گفتگو با آنها، می گفتم اگر شما فکر می کنید دارید کار می کنید، حتما سری به تهران بزنید تا با نحوه کارکردن آشنا شوید.

موسس برند دنیلی درباره تعدیل نیرو در شرایط کرونا گفت: ما مجبوریم با توجه به مهارتی که کسب کرده ایم سبک شویم، شرایط بسیار بحرانی است و از بحران رد شدن کار بسیار سختی است.

اولین تعدیل نیرو در مجموعه ی ما، خود من بودم!

وی اعلام کرد: بنده از بهمن ماه هزینه ای برای مجموعه نداشتم و از همان زمان با دوستانی که از آنها خداحافظی کردم، گفتم که من شبانه روز نخواهم خوابید تا شما برگردید.

اژدرکش در ادامه گفت: اگر مجموعه ی من امروز 200 نفر از نیروهایش را از دست بدهد ولی بتواند 700 نفر را حفظ کند و به مسیرش ادامه بدهد دوباره یک روز می تواند 400 نفر را جذب کند. برای من از دست دادن یک پرسنل خوب به مراتب از از دست دادن پول، دردآورتر و زجرآورتر است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع بیماری، تقریبن هر 8 ساعت یک آیین نامه و دستورالعمل صادر شده است، افزود: آیین نامه ی بهبود فضای کسب و کار هرچقدر بد یا خوب مهم نیست و اشکالی ندارد، ما امروز فقط ثبات می خواهیم، ما امروز باید تلاش و دوندگی کنیم که مواد اولیه صنعت بالادستی را فراهم کنیم.

رئیس اتحادیه کفش ماشینی ادامه داد: آنچه که در فضای بین المللی یک دلار است را من 20 یا 22 هزار تومان نمی توانم تهیه کنم بلکه باید مبلغی در حدود 37 تا 40 هزار تومان پرداخت کنم.

اژدرکش در پایان گفت: ما باید در فرماندهی اقتصادی کشور که البته من نمیدانم کجاست چون گاهی بانک مرکزی به مواد اولیه ورود می کند که متولی آن وزارت صمت است، ولی باید بگوییم که اولویت ما در مواد اولیه، تامین است.