به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرنگار ما، مهندس ناصر تقی زاده در این جلسه با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال گفت : 

تاکید بر مانع زدایی و پشتیبانی از تولید، راهگشایی بسیاری از طرح های توسعه شرکت خواهد بود که تاکنون به دلایلی اجرای آنها به تعویق افتاده است .

مدیر عامل و عضو هیات مدیره چادرملو ضمن تقدیر از همه مدیران و کارکنان این مجموعه بزرگ معدنی و صنعتی که در سال گذشته با ثبت چندین رکورد تولید در واحد های کنسانتره ، گندله سازی، آهن اسفنجی و شمش فولادی ونیزدر بخش بارگیری و صادرات یکی از موفق ترین سالهای فعالیت خود را پشت سر گذاشت افزود : امسال نیز به یاری خدا علاوه بر تداوم رشد تولیدات،  باید بخشی از طرح ها و پروژه های پیش بینی شده در دورنمای توسعه 10 ساله شرکت را عملیاتی کنیم .

مهندس تقی زاده از مهمترین طرح های چادرملو در سال جدید را شروع بکار 2 واحد نیروگاه خورشیدی_ یک واحد نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی-  تداوم عملیات اجرای پهنه معدنی  D19  - تداوم عملیات اجرایی احداث کارخانه گندله‌سازی شماره 2- احداث کارخانه احیا مستقیم شماره 2 - شروع عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید فروآلیاژها (فرومنگنز پرکربن و فروسیلیکو منگنز)- مطالعه ایجاد شرکت حمل‌ونقل ریلی برای تامین زیرساخت‌های حمل مواداولیه و محصولات - مشارکت با شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در احداث کارخانه‌های کنسانتره و گندله به ظرفیت 4 میلیون تن - آغاز فعالیت شرکت حفاری و اکتشاف چادرملو و دستیابی با معادن جدید سنگ آهن با هدف تضمین تداوم تولید و نیز مشارکت در اجرای چندین پروژه صنعتی و معدنی عنوان کرد و افزود: شرکت چادرملو در برنامه استراتژیک خود با نگاه به شرایط و نیاز بازرهای داخلی و جهانی به سمت تولید فولاد های الیاژی  و کارخانجات تولید ماشین آلات و قطعات صنعتی خاص حرکت خواهد کرد و در این مسیر بی تردید از تجارب و همکاری شرکتهای صاحب نام ماشین سازی کشور و مراکز علمی و دانشگاهی نیز بهره خواهد برد  .

وی گفت: بر این اساس هم اکنون طرح ساخت کارخانه های تولید ورق های فولادی - و فولادهای آلیاژی خاص و ماشین سازی را در دست بررسی داریم .

گفتنی است شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با بیش از 7 هزار نفر نیروی کار مستقیم و بالغ بر 42 هزار نفر به‌طور غیرمستقیم نقش قابل توجهی درتولیدات اقتصاد کشور ایفا می کند . و طی سال گذشته بالغ بر 233 میلیون دلار از محل صادرات محصولات فولادی خود ارز آوری کرده است .