به اینصورت که با کوتاه‌تر شدن روند خرید، در وقت و هزینه مشتری صرفه‌جویی می‌شود و امکان دریافت تمامی اطلاعات مورد نیاز برای انجام یک خرید حرفه‌ای، برای همه فراهم شده است.

همانطور که می دانیم برای تهیه هر کالایی حتما باید مواردی از قبیل برند تولید کننده، کیفیت و قیمت و ... را مورد توجه قرار دهیم و متناسب با نیازی که داریم و خواص مورد انتظار خود از آن کالا، خرید را انجام دهیم. از آنجا که هر شخص نمی‌تواند در همه زمینه ها اطلاعات کافی داشته باشد، نیاز است تا از افراد با دانش، تخصص و تجربه در آن حوزه کمک دریافت نماید. تهیه انواع آهن‌آلات نیز از این قضیه مستثنی نیست و مشاوره پیش از خرید، بسیار توصیه می‌شود.

شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا با برند تجاری آیرومارت، تامین کننده انواع مقاطع فولادی و استیل در بازار آهن‌الات است که با تشکیل تیم‌های حرفه‌ای و متخصص از افراد تحصیل کرده در دانشگاه‌های برتر ایران، جهت ارائه مشاوره، سعی بر کمک به افراد در انجام یک خرید آگاهانه دارد. علاوه بر ارائه راهنمای خرید، این متخصصان، به قیمت دهی روزانه انواع مقاطع فولادی نیز می‌پردازند. این قیمت‌ها به روش‌های مختلف در اختیار علاقه‌مندان و متقاضیان قرار می‌گیرد. در ادامه قصد داریم تا درباره نحوه استعلام قیمت روز آهن و نیز تاثیر آن بر روند اجرای پروژه‌ها، صحبت کنیم.

تاثیر استعلام قیمت روز آهن بر پیشبرد پروژه‌ها

اطلاع از قیمت آهن به صورت روزانه، تاثیر بسیاری بر نحوه پیشرفت پروژه‌ها دارد. چرا که در انجام هر کاری باید ابتدا مواد و مصالح مورد نیاز برای آن را فراهم نمود و قیمت این مصالح، تاثیر بسزایی در هزینه نهایی پروژه دارد. بنابراین دغدغه بسیاری از پیمانکاران، انتخاب زمان مناسب برای خرید مصالح است.

با استعلام قیمت روز آهن از آیرومارت، می توان به راحتی به زمانی مناسب برای تهیه مصالح مورد نیاز، رسید. از سوی دیگر، قیمت‌دهی محصولات آهنی به صورت آنلاین، موجب می‌شود تا در هر زمانی و فقط با دسترسی داشتن به اینترنت، امکان اطلاع از قیمت‌ها و مقایسه آن‌ها در برندهای مختلف، برای متقاضیان فراهم شود و در انجام یک خرید مقرون به صرفه، تاثیر بسیار مطلوبی داشته باشد.

چطور بهترین زمان را برای خرید مقاطع فولادی انتخاب کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که آیا اصلا می‌توان قیمت مقاطع فولادی را پیش بینی کرد؟ در این خصوص باید توجه داشت که عوامل بسیاری نوسانات قیمت آهن‌آلات را در بازار رقم می‌زنند. برای تحلیل شرایط بازار و نیز پیش بینی وضعیت آن در آینده، علاوه بر اینکه باید این عوامل را بشناسید، باید از میزان تاثیر هر کدام نیز اطلاعاتی داشته باشید. اما این کار، خیلی هم آسان نیست و نیاز به تجربه و تخصص دارید.

قیمت انواع محصولات فولادی تحت تاثیر موارد مختلفی از قبیل نرخ ارز، بورس کالا، میزان عرضه و تقاضا در بازار و شرایط سیاسی و اقتصادی داخل و خارج از کشور، دستخوش تغییر می‌شود. مواردی که ذکر شد، کاملا از هم مجزا نبوده و مانند حلقه‌های یک زنجیر به هم وابسته هستند. به عنوان مثال همانطور که در جریان هستید، نوسانات قیمت ارز، وابستگی بسیاری به رویدادهای سیاسی دارد که در ایران و سراسر جهان،  رخ می‌دهد.

در پیش بینی وضعیت بازار آهن و فولاد به منظور تعیین بهترین زمان برای خرید، حتما باید توجه داشت که هرچقدر هم که همه عوامل را در نظر بگیرید و تحلیلی دقیق از بازار داشته باشید، احتمال خطا نیز وجود دارد و این پیش بینی نمی‌تواند با دقت صد در صدی انجام گیرد. و حتما باید درصدی را برای احتمال خطا در نظر داشته باشیم.

قیمت دهی انواع آهن‌آلات در آیرومارت

بازرگانی آیرومارت، در راستای سهولت در انجام خرید و اطلاع از قیمت روز انواع مقاطع فولادی، قیمت همه این محصولات را به صورت روزانه در وبسایت خود به نشانی www.iromart.com و  شبکه‌های اجتماعی مختلف ازجمله تلگرام و اینستاگرام، به روز رسانی می‌کند. انواع محصولات قابل ارائه توسط آیرومارت و عوامل موثر بر قیمت هرکدام، در ادامه بیان خواهد شد.

انواع میلگرد

میلگرد ازجمله پرکاربردترین محصول فولادی مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی است که در انواع و استانداردهای مختلفی در بازار موجود می‌باشد. قیمت میلگرد آیرومارت با توجه به نوع استاندارد، کاربرد، برند تولیدکننده و جنس آن، متفاوت است.

انواع تیرآهن

پس از میلگرد، می‌توان به تیرآهن به عنوان دومین مقطع پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز اشاره نمود. قیمت تیرآهن و میلگرد در بسیاری موارد، بازار مسکن را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

استعلام قیمت روز آهن به صورت آنلاین

انواع پروفیل

پروفیل از جمله مقاطعی است که با توجه به شکل ظاهری، نوع کاربرد و ...، در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرد. مهم‌ترین دسته‌بندی پروفیل، با توجه به نوع کاربرد آن بوده که مطابق با این معیار، پروفیل در دو دسته کلی صنعتی و ساختمانی قرار می‌گیرد. پروفیل‌های ساختمانی اغلب از ورق‌های با ضخامت کمتر تولید می‌شوند و در مقایسه با نوع صنعتی، دارای استحکام کمتری هستند. همین موارد سبب شده است تا قیمت پروفیل آیرومارت در دو نوع ساختمانی و صنعتی، متفاوت باشد.

انواع ورق فولادی و استیل

ورق به عنوان یک کالای استراتژیک در حوزه آهن و فولاد محسوب می‌شود. از آنجا که از این محصول، به عنوان ماده اولیه در تولید بسیاری از مقاطع دیگر استفاده می‌شود، در نتیجه می‌توان گفت، قیمت ورق از عوامل موثر بر قیمت سایر محصولات فولادی است.

ورق در انواع مختلفی در بازار موجود است که بر اساس روش تولید اغلب در دو نوع سیاه و روغنی، دسته‌بندی می‌شود. ورق سیاه با استفاده از فرایند نورد گرم تولید شده و کاربرد گسترده‌تری در صنایع مختلف دارد. به طوریکه استعلام قیمت ورق سیاه از آیرومارت، در دستور کار بسیاری از فعالان حوزه آهن و فولاد قرار دارد.

از سوی دیگر، ورق استیل نیز در انواع مختلفی از جمله ورق استیل دکوراتیو، صنعتی مات، صنعتی براق و خش دار، در بازار موجود بوده که هرکدام با توجه به خواصی که ارائه می‌دهد، در موارد مختلفی کاربرد دارد. این محصول فولادی، به عنوان کالایی وارداتی محسوب می‌شود و در برترین برندهای دنیا از سوی آیرومارت، قابل تامین می‌باشد. وارداتی بودن این نوع ورق، سبب شده تا قیمت ورق استیل، با توجه به نوسانات دلار، تغییرات زیادی را تجربه نماید.

یکی از فرایندهای رایج درمورد ورق‌های فولادی، انجام فرایند گالوانیزاسیون روی آن‌ها است که خاصیت مقاومت به خوردگی بالایی را در محیط‌های مرطوب به آن می‌بخشد. این فرایند به دو صورت گرم و سرد قابل انجام است که کیفیت ورق تولید شده، به میزان زیادی به روش مورد استفاده در ایجاد پوشش بر روی آن، مربوط می‌شود و قیمت ورق گالوانیزه آیرومارت در دو نوع گرم و سرد، متفاوت می‌باشد.

انواع لوله فولادی

لوله، در دسته پرکاربردترین محصولات فولادی قرار دارد که گاها به دلیل استفاده از آن در انتقال سیالات ماند نفت و گاز، از حساسیت بالایی برخوردار است. در حالت کلی می‌توان گفت که لوله از طریق دو روش درز جوش و بدون درز قابلیت تولید دارد و مطابق با این معیار نیز در دو گروه لوله درزدار یا درز جوش و لوله بدون درز یا مانیسمان، قرار می‌گیرد.

روش تولید در مورد مقطع لوله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که تفاوت در خواص قابل ارائه و درنتیجه نوع کاربرد را رقم می‌زند. به عنوان مثال، عدم وجود درز جوش در سطح لوله بدون درز، موجب شده تا در مواردی که حساسیت بالایی دارد، کاربرد داشته باشد و به همین دلیل نیز قیمت لوله مانیسمان بیشتر از لوله درزدار است.

استعلام قیمت روز آهن به صورت آنلاین

نبشی و ناودانی

نبشی و ناودانی دو محصولی هستند که در جهت استحکام بخشی به اسکلت فلزی ساختمان نقش مهمی را ایفا می‌کنند و بر اساس روش تولید، در دو گروه کلی فابریک و پرسی جای می‌گیرند.

نبشی و ناودانی فابریک موجود در بازار، مستقیما از طریق فرایند نورد شمش تولید می‌شوند در حالیکه نوع پرسی این مقاطع، با پرس ورق فولادی، قابل تولید هستند. نبشی و ناودانی فابریک به دلیل ارائه خواص بهتر، در بازار آهن، متقاضیان و همچنین قیمت بیشتری دارند.

محصولات استیل

علاوه بر ورق، بسیاری از مواردی که در بالا توضیح داده شد، مانند پروفیل، میلگرد، نبشی و ناودانی، لوله و ... در جنس استیل نیز توسط بازرگانی آیرومارت در بازار آهن، قابل تامین است. قیمت استیل در آیرومارت، تحت تاثیر وقایع سیاسی داخل و خارج از کشور که در نهایت موجبات نوسان در نرخ ارز را فراهم می‌کنند، دچار تغییر می‌شود.

خرید آهن‌آلات از آیرومارت

تمامی محصولاتی که پیش از این درباره آن‌ها صحبت شد، توسط بازرگانی فولاد آیرومارت، قابل تامین هستند. چنانچه قصد خرید هر نوع آهن‌آلاتی را داشته باشید، می‌توانید به صورت‌های مختلفی مانند حضوری، تلفنی و یا آنلاین و از طریق سایت، ثبت سفارش خود را انجام دهید و در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره برای انجام خریدی حرفه‌ای و در عین حال مقرون‌بصرفه، از کمک متخصصان حوزه آهن و فولاد باتجربه‌ آیرومارت که در قالب چندین تیم مختلف، به طور تخصصی روی هر مقطع کار می‌کنند، استفاده نمایید. فقط کافیست برای دریافت مشاوره پیش از خرید مقاطع آهنی، با شماره 45306-021 تماس بگیرید.