به گزارش اکونا پرس،
غلامرضا شریعتی، رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اعلام این مطلب گفت: پس از تصویب این استاندارد در کمیته فنی سازمان ملی استاندارد ایران، ارزیابی و رتبه بندی استاندارد بنگاه ها ، شرکت ها و نهادها در حوزه مسئولیت اجتماعی بر مبنای شاخص‌های استاندارد انجام خواهد شد.
غلامرضا شریعتی رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه استاندارد مسئولیت اجتماعی با محوریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دست تدوین است افزود : یکی از رویکردهای مهم سازمان ملی استاندارد توجه به استانداردهای حوزه اجتماعی برای ارتقای کیفیت و استانداردهای زندگی مردم در ابعاد مختلف است.
وی با اشاره به اینکه باید از رویکرد تصنعی و ماکتی به مقوله مسئولیت اجتماعی خودداری شود گفت: اگر بنگاهها و شرکت ها به درستی و براساس شاخص های تخصصی به تعهدات داوطلبانه اجتماعی خود عمل کنند میزان نارضایتی، احساس تبعیض و بی عدالتی در جوامع محلی نسبت به شرکت‌ها ، بانک‌ها و نهادها کاهش خواهد یافت.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه گفت: ارزیابی عملکرد بنگاه‌ها و شرکت‌ها و نهادهای در حوزه مسئولیت اجتماعی با شاخص‌های استاندارد و بین‌المللی مبتنی بر گزارش‌های ارسالی شرکت ها و توسط یک کمیته علمی مجرب و با دانش انجام می‌شود و گزارش‌های ارزیابی برای اطلاع همه شهروندان منتشر خواهد شد.