به گزارش اکونا پرس،

دکتر سیاوش ملکی‌فر در رویداد آنلاین معرفی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی و دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت در حوزه مالکیت فکری بیان کرد: صندوق نوآوری در راستای حمایت و تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شده و عمده خدمات صندوق به این شرکت‌ها است.
وی با بیان اینکه در صندوق نوآوری و شکوفایی 70 خدمت به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود، اظهارکرد: خدمات صندوق شامل چهار دسته کلی تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و خدمات بلاعوض توانمندسازی است.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، خدمت تسهیلات را در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و تسهیلات کم‌بهره بر اساس طرح دانش بنیان و بر اساس وضعیت مالی شرکت اعلام کرد و افزود: خدمت ضمانت‌نامه نیز به منظور صدور انواع ضمانت‌نامه‌های پیمان از طریق بانک‌های همکار به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود.
ملکی‌فر به خدمت سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری نیز اشاره کرد و گفت: مدل‌های سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف حمایت از تامین مالی طرح‌های دانش بنیان و نوآورانه در قالب مشارکت در سود و زیان طرح‌ها است. 
وی درباره خدمت بلاعوض توانمندسازی صندوق نوآوری نیز گفت: صندوق در این خدمت با ارائه کمک‌های بلاعوض از طریق ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای، توسعه بازار، استانداردها و مجوزها، حفاظت از مالکیت فکری، رویدادها و شبکه‌سازی و کمک هزینه تحقیق و توسعه از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان خاطرنشان کرد: صندوق نوآوری با هدف افزایش تعداد عاملان سرمایه‌گذاری، در تاسیس صندوق‌های پژوهش و فناوری در مناطق خاص مشارکت می‌کند.