به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی، محمد فتحعلی‌لو در مورد خانه خلاق آذربایجان‌ غربی که طی هفته جاری با حضور رئیس صندوق نوآوری و استاندار این استان افتتاح شد، گفت: کارهای مرتبط به راه‌اندازی خانه‌ خلاق را در محل پردیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر اساس تفاهم‌نامه بین معاونت علمی ‌و فناوری ریاست جمهوری و سازمان میراث فرهنگی از حدود 7 ماه گذشته شروع کردیم.
وی افزود: پیشتر خانه خلاق استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از فضاهای سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح بود، اما اکنون با حمایت سازمان برنامه و بودجه و استانداری آذربایجان غربی به عنوان دفاتر کار و کارگاهی، تجهیز شده تا در اختیار شرکت‌های فناور و خلاق که فعالیتشان مرتبط با حوزه میراث فرهنگی است، قرار گیرد.
معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری آذربایجان غربی ادامه داد: فراخوان جذب شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و نوآور در حوزه‌های مرتبط با خانه خلاق را نیز اعلام کرده‌ایم.
فتحعلی‌لو تصریح کرد: از شرکت‌هایی که در مرکز رشد آذربایجان ‌غربی مستقر هستند برای حضور در خانه خلاق حمایت می‌کنیم تا بتوانیم در حوزه صنایع خلاق، شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان را بزرگ کنیم و به مرحله سوددهی فناورانه و تجاری‌سازی محصولات خلاقشان برسانیم.
وی مکان درنظرگرفته شده برای خانه خلاق آذربایجان غربی را شامل محوطه مناسب و سوله جهت استفاده از صنایع دستی چوبی اعلام کرد و گفت: استانداری نیز برای کارهای اولیه خانه خلاق حمایت مالی کرده است.
معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری آذربایجان ‌غربی ادامه داد: فضای در حال بهره‌برداری برای حضور شرکت‌های خلاق و نوآور آذربایجان غربی در خانه خلاق شامل 10 اتاق 60 تا 100 متری است که در حال حاضر ظرفیت 12 تا 14 شرکت را دارد.
فتحعلی‌لو گفت: در حال حاضر یک تیم اختصاصی برای کارهای خانه خلاق تعیین کرده‌ایم تا در اولین فرصت شاهد بروز نتایج مثبت از این خانه خلاق باشیم.