به گزارش اکونا پرس،

اکبر تکری، مدیر اجرایی شرکت پیشرو فناوری نانو تاو آسیاب در فصل سوم برنامه «جوان‌آپ» رادیو جوان در مورد فعالیت این شرکت گفت: شرکت ما فعالیت خود را از سال 1395 آغاز کرده و جهت ارتقاء و بهبود محصولات و همچنین تولید محصولات نوین، از فناوی نانو استفاده می‌کند.
وی افزود: در اوایل فعالیت شرکت، جذابیت فناوری برای ما مهم بود اما بعد از مدتی به واسطه صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد توسعه زیست فناوری، متوجه نیازهای اساسی کشور شدیم و به سمت بهره‌گیری از فناوری نوین رفتیم و راه‌اندازی «سیستم تصفیه آب» و «سیستم تصفیه هوا» را در برنامه کاری خود قرار دادیم و توانستیم به فناوری نوین دست پیدا کنیم.
مدیر اجرایی شرکت پیشرو فناوری نانو تاو آسیاب در مورد «سیستم تصفیه آب» که از سال 1399 دانش بنیان شده است، بیان کرد: محصولات ما بر اساس پلتفرم پلاسما است چرا که پلاسما حالت چهارم ماده است و در ولتاژهای بالا، نقاط پرانرژی تولید می‌کند که با استفاده از پلاسمای سرد، خطری ایجاد نمی‌کند.
تکری ادامه داد: اگر پلاسما در داخل آب قرار گیرد، می‌تواند تمام میکروارگانیسم‌ها را تحت تاثیر خود قرار دهد تا بار میکروبی داخل آب را حذف کند. البته روش‌های مشابهی هم دارد که می‌تواند در مرحله اول بار میکروبی را با راندمان بالا حذف کند و برای تصفیه هوا هم استفاده شود.
وی با اشاره به فعالیت این شرکت همزمان با شیوع ویروس ‌کرونا در کشور، اظهار کرد: رسالت شرکت ما در این دوره بر این شد که بتوانیم با تولید یکسری دستگاه‌ها برای ضدعفونی محیط به مردم کمک کنیم و بخش اعظم آن را به طور رایگان در اختیار برخی نهادها قرار دادیم. بعد از مدتی نیز برخی بیمارستان‌ها و اساتیدی که پیشنهاد راه‌اندازی این فناوری را به ما داده بودند، درخواست دریافت این دستگاه‌ها را ارائه کردند.
مدیر اجرایی شرکت پیشرو فناوری نانو تاو آسیاب گفت: ما برای تولید دستگاه «تصفیه آب و پساب» توانستیم بعد از هشت ماه، مجوز اصلی و انواع تاییدیه‌ها جهت تخریب ویروس و باکتری را به همراه چهار ماه R&D، اخذ کنیم.
تکری در ادامه به سیستم «تصفیه هوا» نیز اشاره کرد و گفت: کار این سیستم به دلیل برخورداری از فناوری پلاسما، دو منظوره است به طوری که وقتی قارچ، باکتری و ویروس در مرحله اول وارد فیلتر پلاسمایی می‌شود با راندمان بالا شروع به تخریب ویروس و باکتری می‌کند، چرا که یون‌های پلاسما موجب ضدعفونی می‌شوند و جریان ضدعفونی بدون استفاده از مواد شیمیایی در اختیار مردم و مشتریان قرار می‌گیرد.
مدیر اجرایی شرکت پیشرو فناوری نانو تاو آسیاب با اشاره به اینکه درحال حاضر هیچ شرکتی نتوانسته محصولات مشابه این شرکت را در کشور تولید کند، گفت: برای محصولات خود به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم که در این مسیر اتفاقاتی نیز رخ داده است. 
تکری با بیان اینکه سیستم «تصفیه آب و پساب» و «سیستم تصفیه هوا» برای مشتریان خانگی، سازمانی و بیمارستانی تولید و عرضه می‌شود،  گفت: در حال حاضر نمونه مشابه دستگاه ما که فرانسوی است با قیمت 400 میلیون تومان به فروش می‌رسد اما ما به‌واسطه خدمات و تسهیلات ویژه‌ای که صندوق نوآوری در اختیار ما قرار داده است، این سیستم‌ها را با هزینه کمتری به فروش می‌رسانیم.
مدیر اجرایی شرکت پیشرو فناوری نانو تاو آسیاب، دریافت خدمت بلاعوض توانمندسازی و تسهیلات را از حمایت‌های صندوق نوآوری برای تولید محصولات این شرکت عنوان کرد و درباره مورد صادرات محصولات شرکت نیز گفت: تاکنون به دنبال صادرات محصولاتمان نبوده‌ایم اما پیشنهاداتی از کشور هند داریم که در حال بررسی آن هستیم.
گفتنی است برنامه «جوان‌آپ» کاری مشترک از صندوق نوآوری و شکوفایی و رادیو جوان است که طی روزهای شنبه تا چهارشنبه با هدف بررسی ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها روی آنتن می‌رود.