به گزارش اکونا پرس،

در این تفاهم نامه که پیش از ظهر امروز در حاشیه دومین همایش تبیین نقش استاندارد در توسعه اقتصاد دانش بنیان با حضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران به امضا رسید، بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان و فناور و دارای توان تحقیقاتی بالا در راستای تدوین استانداردهای نوین برای رفع موانع تجاری سازی و توسعه بازار  همچنین استفاده از ظرفیت‌های طرف‌های تفاهم‌نامه در راستای توانمندسازی شرکت های دانش بنیان و فناور و فعالان حوزه‌های فناوری در زمینه تدوین استانداردهای ملی مورد توجه قرار گرفت.
 شناسایی نیازها و اولویت های کشور و شرکت های دانش بنیان در زمینه تدوین استانداردهای ملی، همکاری به منظور تقویت ارتباط ذی نفعان زیست‌بوم نوآوری و شبکه سازی برای ارتقاء سطح استانداردهای ملی در حوزه های فناوری نوین و روزآمد از محورهای همکاری درج شده در این تفاهم‌نامه بود. 
همکاری در زمینه تامین منابع مالی مورد نیاز برای تدوین استانداردهای دانش بنیان به ویژه استانداردهای پژوهش‌محور، بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرکتهای دانش بنیان فناور دارای گواهینامه انطباق و محصول برای تدوین استانداردهای ملی محصولات تولیدی این شرکت ها از دیگر موضوعات تفاهمنامه است. 
در این تفاهم نامه ، همچنین هم افزایی در تهیه و به اشتراک گذاری بانک های اطلاعاتی برای اجرای فعالیت‌های مرتبط با مفاد تفاهم‌نامه مذکور و همکاری در آموزش و توانمندسازی شرکت های دانش بنیان فناور مشاوران و کارگزاران در راستای توسعه استانداردسازی شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تاکید قرار گرفت.
پرویز درویش، معاون تدوین و ترویج استاندارد، فرزانه انصاری، رئیس پژوهشگاه استاندارد،  سیاوش ملکی فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی و پیمان صالحی، معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این تفاهم نامه را که در ۱۰ ماده و ۳ تبصره تنظیم شده است را امضا کردند.