به گزارش اکونا پرس،

 ایمان رادمنش، بنیانگذار استارت‌آپ «سامون» در فصل سوم برنامه رادیویی «جوان‌آپ» رادیو جوان با بیان اینکه «سامانه مدیریتی ساختمانی سامون» تلاش می‌کند تا به ساختمان‌های همه ایرانیان و سایر کشورها سر و سامان بخشد، گفت: در حال حاضر بیش از 35 میلیون نفر از جمعیت کشورمان، آپارتمان نشین بوده و با مسایل مرتبط با آپارتمان نشینی نیز مواجهند که عدم شفافیت در مدیریت ساختمان به خصوص در حوزه مالی یکی از این مسایل است. 
وی در مورد ویژگی‌های اپلیکیشن سامون بیان کرد: در این سامانه تلاش شده است علاوه بر ایجاد محیطی کاملا کاربرپسند و ساده، به تمام نیازهای یک مدیر ساختمان برای انجام وظایف مدیریتی، پاسخ داده شود. در ایران مدل‌های متنوعی از مدیریت ساختمان‌ها وجود دارند که ما به همین دلیل در سامون، پایه اصلی را بر اساس قوانین آپارتمان نشینی و تملک قرار داده‌ایم. همچنین این انعطاف‌پذیری را در آن ایجاد کرده‌ایم که هر مدیر ساختمانی بتواند سامون را متناسب با قواعد و توافق‌هایی که در آن ساختمان صورت گرفته تا حد زیادی شخصی‌سازی کند.
رادمنش ادامه داد: زمینه پرداخت قبوض به صورت آنلاین در این سامانه فراهم شده است و مدیران ساختمان‌ها می‌توانند بدون نیاز به ایجاد درگاه بانکی جدید، مبالغ شارژ را به صورت آنلاین از ساکنان دریافت کرده و به حساب خودشان منتقل کنند. این تراکنش‌ها تحت نظر بانک‌های رسمی‌ و معتبر انجام می‌شود که امنیت آن‌ها را تضمین می‌کند و همچنین شفافیت مالی را به دنبال دارد. 
وی امکان اطلاع پیدا کردن مدیر ساختمان از وضعیت صندوق مالی و میزان بدهی یا طلب تک‌تک اعضای ساختمان را به صورت آنلاین اعلام کرد.
بنیانگذار استارت‌آپ سامون افزود: در مرحله طراحی کنتور آب ساختمان، ما ملزم به دریافت استانداردهایی هستیم که بتوانیم کنتور را عرضه کنیم و امروز کنتورهای ما بدون هیچ  مشکلی کار خود را انجام می‌دهد. 
رادمنش در ادامه با بیان اینکه این سامانه هر سه ماه یکبار بروزرسانی می‌شود و همه نیازهای کاربران را پوشش می‌دهد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 15 هزار بار سامانه مدیریتی ساختمانی سامون در ساختمان‌ها نصب شده و فعالیت می‌کند.
وی مجموعه نیروی انسانی جهت طراحی این سامانه را از نخبگان کشور عنوان کرد و گفت: ما از طریق دانشگاه توانستیم تا با تیم‌های فنی و خوش‌فکر بتوانیم حداکثر کمک را از دانشگاه دریافت کنیم. 
بنیانگذار استارت‌آپ سامون در مورد حوزه مالی این سامانه تصریح کرد: این سامانه ارزان قیمت است و کنتورهای آن می‌تواند فرایند مالی را طی یکسال پوشش دهد.
رادمنش در ادامه دلیل شکست یک استارت‌آپ را عدم مطالعات کافی و در نظر نگرفتن نیازهای جامعه اعلام کرد و گفت: برای موفقیت در یک استارت‌آپ، باید از بازار هدف و ارزیابی صحیح در حین فعالیت، آگاهی داشته باشیم.  
وی به خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در طراحی سامانه مدیریتی ساختمانی سامون اشاره کرد و گفت: ما از همکاری‌های معنوی صندوق به شدت راضی هستیم و در حوزه نمونه‌سازی این سامانه نیز از تسهیلات صندوق بهره‌مند شدیم.
گفتنی است برنامه «جوان‌آپ» کاری مشترک از صندوق نوآوری و شکوفایی و رادیو جوان است که طی روزهای شنبه تا چهارشنبه با هدف بررسی ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها روی آنتن می‌رود.