به گزارش اکونا پرس،

 علیرضا متولیان، مدیرعامل شرکت دانش بنیان نوآوری‌های هوشمند تریتا در فصل سوم برنامه رادیویی «جوان‌آپ» رادیو جوان در مورد فعالیت این شرکت گفت: شرکت ما به عنوان شرکت جوان و نوآور در سال 98 به منظور راه‌اندازی شبکه اجتماعی ویژه متخصصان علوم پزشکی تاسیس شد تا به اعضای شبکه جهت تعامل مستقیم با متخصصان دیگر، امکان دسترسی به دانش تخصصی به‌روز، دقیق و میان‌رشته‌ای در حوزه سلامت دیجیتال را ارائه کند. 
وی افزود: اینکه وقتی یک دانشجوی پزشکی که در حوزه علوم پزشکی فارغ‌التحصیل شده و به یک شهر دور می‌رود و دیگر به دانشگاه دسترسی ندارد و با بیمارانی مواجه می‌شود که نیاز به مشاوره با اساتید خود دارد، جرقه اصلی برای راه‌اندازی شبکه اجتماعی «Trit App» بود.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان نوآوری‌های هوشمند تریتا ادامه ‌داد: در این شبکه اجتماعی مباحث، سوالات، پاسخ‌ها و یادگیری‌ها در فضایی اتفاق می‌افتد که اعضای آن در حوزه سلامت فعالیت داشته باشند و زمینه تخصصی‌شان را نشان دهند تا ما احراز تخصص کنیم و وارد شبکه شوند.
متولیان با بیان اینکه این شبکه در حال حاضر از حدود 30 هزار نفر عضو برخوردار است که احراز هویت و تخصص همه اعضا انجام شده است، اظهار کرد: یادگیری و اشتراگ‌گذاری تجربیات اعضا، یادگیری مبتنی بر نیاز و شبکه‌سازی از محورهای اصلی این شبکه اجتماعی است.
وی گفت: یادگیری مبتنی بر نیاز، فضای شبکه را برای مراجعه به سوالات فراهم می‌کند و شبکه‌سازی موضوعات تخصصی حوزه سلامت را تحت پوشش قرار می‌دهد.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان نوآوری‌های هوشمند تریتا حوزه فعالیت این شبکه اجتماعی را در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد و افزود: تیم جوان و با انگیزه شرکت ما تلاش می‌کند تا حرفه‌ای‌ترین زیرساخت تخصصی را برای تعاملات تخصصی در حوزه سلامت در اختیار ذینفعان قرار دهد.
متولیان خاطرنشان کرد: Trit App از طریق اپلیکیشن موبایل و وبسایت قابل دانلود است و فعالان حوزه سلامت همچون دامداران، پیراپزشکان و هر قشری که در این حوزه فعالیت می‌کنند، می‌توانند با وارد کردن اطلاعات اولیه خود عضو این شبکه اجتماعی شوند.
وی با اشاره به اینکه از اسفند98 ، با شروع پاندمی‌کرونا در ایران، Trit App کانال خوبی برای ارتباط پزشکان، اساتید پزشک ایران و اساتید بیمارستان ووهان چین بود، اظهار کرد: این شبکه، فضایی است که در آن جلساتی به صورت هفتگی در قالب وبینار و ... برگزار می‌شود و معمولا هر هفته حدود 1500 نفر به صورت آنلاین در این شبکه حضور پیدا کرده و موارد حوزه سلامت را بررسی می‌کنند.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان نوآوری‌های هوشمند تریتا، این شبکه اجتماعی را بهترین مکان برای فعالیتهای مطالعاتی و بازرگانی سازمان‌ها و شرکت‌های حوزه سلامت و ارتباط دانشجو و استاد اعلام کرد.
متولیان بیشترین موفقیت این شرکت دانش بنیان را در دوره اخیر صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد و گفت: با امکاناتی که صندوق نوآوری در اختیار ما قرار داد، توانستیم برای توسعه فعالیت خود به آفریقا اعزام شویم.
 گفتنی است برنامه «جوان‌آپ» کاری مشترک از صندوق نوآوری و شکوفایی و رادیو جوان است که طی روزهای شنبه تا چهارشنبه با هدف بررسی ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها روی آنتن می‌رود.