به گزارش اکونا پرس،

حسین ستودیان مدیرعامل شرکت دانش بنیان آمایش‌گران سیستم‌های اطلاعات پویا، در مورد فعالیت این شرکت گفت: شرکت ما که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند، اقدام به طراحی نرم‌افزار برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) به صورت تحت وب و مبتنی بر فرآیند کرده است. این سامانه با یکپارچه‌سازی تمامی ‌کارکرد‌های اصلی سازمان، علاوه بر سهولت در اجرای وظایف و پیشبرد فرآیند‌های سازمانی، نمایی روشن از وضعیت لحظه‌ای را در اختیار مدیران قرار می‌دهد. ماژول‌های برنامه‌ساز این سامانه نظیر برنامه‌ریزی جریان نقدی، برنامه‌ریزی خرید، برنامه‌ریزی سفارشات و … نیز در جهت تطبیق اهداف کلان در کنار عملکرد واحد‌های سازمانی اقدام می‌کنند. ما در شرکت آماسیس توجه ویژه‌ای هم بر روی تحلیل داده‌ها، داشبوردهای مدیریتی و استقرار ماژول هوش تجاری داشته‌ایم.
وی افزود: تجمیع داده‌های نرم‌افزار منابع سازمانی در مدیریت مالی مورد کاربرد قرار می‌گیرد. سامانه حسابداری صنعتی انواع تراکنش‌های مالی و نیازمندی‌های مرتبط را پوشش داده است. مدیریت اموال، تنخواه، حسابداری خرید و فروش، تضامین و … نیز از ماژول‌های دیگر این نرم‌افزار هستند. همچنین هرگونه پرداخت و دریافت در شرکت از طریق فرآیند‌های یکپارچه پیش می‌رود.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان آمایش‌گران سیستم‌های اطلاعات پویا، مصرف‌کننده نهایی و بازار هدف این محصول را صنایع متوسط و بزرگ کشور عنوان کرد وگفت: عملا تمامی صنایع ایران نیاز مبرمی به برنامه‌ریزی یکپارچه بر اساس داده‌های سازمانی خود دارند که این مهم در ERP محقق می‌شود. آماسیس تا این لحظه موفق شده است در صنایع فولادی (نورد، ریخته‌گری، ذوب و ...)، صنایع غذایی و ... این سامانه را استقرار داده و به مرحله بهره‌برداری برساند. 
ستودیان در مورد میزان رقابت محصول این شرکت با نمونه‌های مشابه خارجی آن بیان کرد: هزینه پیاده‌سازی نرم‌افزارهای خارجی در مقابل نرم‌افزار شرکت ما قابل مقایسه نیست. برای صنایع ایرانی با چرخش مالی متوسط در طول سال، پرداخت هزینه لایسنس و استقرار این سامانه‌ها عملا امکان‌پذیر نیست. از سوی دیگر نمونه‌های متعالی این سامانه در دنیا در حالی که ابزارهای برنامه‌ریزی سازمانی را در سامانه قرار داده‌اند اما برای استقرار در ایران مشکلات اساسی دارند چرا که از یکسو مولفه‌های هدف برنامه‌ریزی در ایران کاملا متفاوت است و از سوی دیگر تمرکز بر جریان نقدینگی در صنایع ایران و ارزش زمانی پول، متغیری بسیار تاثیرگذار است. 
وی در مورد صادرات سامانه برنامه‌ریزی منابع انسانیERP نیز اظهارکرد: ما برای صادرات نیاز به جهش نقدینگی داریم تا بتوانیم در کشور موردنظر ارزیابی انجام دهیم که با پولی که ما داریم، صادرات سخت است. البته گام اول ما برای صادرات محصول، کشورهای عراق، افغانستان و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است که می توان در میان مدت و با برنامه‌های بازاریابی ویژه امکان فروش محصول را میسر کرد.