به گزارش اکونا پرس،

این نمایشگاه همزمان با هفته پژوهش به منظور ارائه نیازهای پژوهشی و فناورانه، بسترسازی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و فناوری‌های توسعه یافته و  برقراری ارتباط سازنده میان بخش عرضه و تقاضای فناوری برگزار می‌شود.
مخاطبان نمایشگاه تستا را محققان، پژوهشگران و عرضه‌کنندگان فناوری در قالب‌های حقوقی دانشگاه، مرکز و مؤسسه آموزش عالی، مرکز رشد و پارک علم و فناوری، پژوهشگاه، پژوهشکده، مؤسسه پژوهشی، مرکز پژوهشی و شرکت دانش‌بنیان تشکیل می‌دهند.
در نمایشگاه امسال، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت جهاد کشاورزی به صورت دستگاهی حضور خواهند داشت و مجموعه نیازهای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه را به‌صورت یکپارچه ارائه خواهند داد و همچنین پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت، پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و پژوهشگاه نیرو، مجموعه نیازهای دستگاه‌های اجرایی مربوطه از جمله وزارت نفت، سازمان انرژی اتمی‌ و وزارت نیرو را به فناوران و شرکت‌های دانش بنیان عرضه خواهند کرد.
شرکت‌های حاضر جهت ارائه نیازمندی‌های پژوهش و فناوری در سومین نمایشگاه تستا شامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ‌ایران، هلدینگ صنایع شوینده، کانون صنایع لوازم خانگی و گروه صنعتی بارز هستند.
با توجه به اهمیت حمایت و تأمین مالی از تفاهم‌نامه‌های منعقد شده فی‌مابین عرضه و تقاضا، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با هدف پشتیبانی مالی در نمایشگاه حضور خواهد داشت.
سومین دوره نمایشگاه تستا با هدف ارائه نیازهای پژوهشی و فناورانه، بسترسازی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و فناوری‌های توسعه یافته و همچنین برقراری ارتباط سازنده میان بخش عرضه و تقاضای فناوری از تاریخ 23 تا 26 آذر ماه سال جاری، همزمان با بیست و دومین نمایشگاه «دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار» و نهمین نمایشگاه «تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران»، در محل دائمی‌ نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در سالن 7 برگزار می‌شود.