به گزارش اکونا پرس،

مهدی اسلام پناه، در این نشست، ترسیم چشم انداز و برنامه ریزی برای استفاده بهینه از منابع را ضروری دانست و تحقق اهداف اسناد بالادستی در زمینه تدوین استاندارد را از  رویکرد های اصلی سازمان هوشمند برشمرد. 
وی بر کاهش تصدی‌گری و تقویت برنامه‌های نظارتی سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان یک نهاد حاکمیتی تاکید کرد و افزود: با‌ تمرکز بر ارتقای کیفیت کالا و خدمات و افزایش صادرات و بهره‌وری، سهم بسزایی در رشد تولید ناخالص ملی و بازارگشایی خواهیم داشت.
اسلام پناه، با بیان اینکه تدوین استاندارد باید مبتنی بر هوشمندسازی باشد افزود: برای افزایش اثربخشی در جامعه و بهبود فرآیندها، نیازمند برنامه ریزی منطبق با دنیایی که به سرعت در حال تغییر است هستیم.
اسلام پناه آموزِش را فرآیند کسب دانش، مهارت، ارزش، اخلاق، اعتقادات و عادت‌ها تعریف کرد که در شکل دهی نحوه تفکر تاثیر گذار است.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، عضویت در مجامع بین‌المللی را فرصتی برای توسعه و بهبود شرایط اقتصادی عنوان کرد و گفت: لازم است برای تقویت روابط با برنامه ریزی صحیح و برد_ برد پیش برویم .
اسلام پناه با بیان اینکه دانش ما در مهارت و سرمایه انسانی کارآمد است افزود: یاد بگیریم تغییر را تغییر ندهیم و درجهت تحولی بنیادین گام برداریم.