به گزارش اکونا پرس،

محمد دادفر رئیس سامانه‌های الکترونیکی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی اظهار داشت: واحد سامانه حفاظتی مسئولیت سیستم‌های نظارت تصویری و کنترل تردد، اعلام و اطفا حریق و تعمیرات تجهیزات الکترونیکی را در شرکت فولاد خوزستان عهده‌دار است.

کارگاه الکترونیک درجایگاه زیر مجموعه این واحد، وظیفه تعمیر تجهیزات اندازه‌گیری الکتریکی، ابزار دقیق، الکترونیک قدرت و آزمایشگاهی را بر عهده دارد که با استفاده از توان و تخصص داخلی اقدام به احیای مجدد این تجهیزات می‌نماید.

 وی در بیان هدف کارگاه الکترونیک اظهار داشت: با توجه به تنوع و تکنولوژی خاص قطعات الکترونیک و ابزار دقیق که به‌ شدت تامین و واردات آنها مشمول قوانین تحریم می‌باشد، این واحد با  هدف استراتژیکی کاهش هزینه‌ها و تضمین تداوم تولید از روش‌هایی نظیر مهندس معکوس، مهندسی مجدد، آزمون و خطا و طراحی و تعمیر بر اساس قطعات معادل داخلی، اقدامات تعمیراتی را به انجام می‌رساند.

دادفر با اشاره به نوع فعالیت‌های این کارگاه در سال جاری گفت: از فعالیت‌های مهم این کارگاه در سال جاری، می‌توان به راه‌اندازی مجدد ۴ عدد درایو کنترل سنگین بالای ۲۵۰ کیلوواتی در واحد فولاد سازی، سه دستگاه UPS با توان بالای ۲۵ کیلو وات در واحدهای گندله‌سازی و احیا، بومی‌سازی درایو کونو کرن جرثقیل ارسال محصول و هیترهای آزمایشگاهی، تعمیر و راه اندازی دستگاه پالیش اتومات آزمایشگاه فولادسازی اشاره کرد.

وی با اشاره به صرفه اقتصادی عملکرد این واحد برای شرکت تصریح نمود: ارزش تعداد ۲۸۰ تجهیزات احیا شده در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ ، یک هزار و ۲۵۰ هزار میلیارد ریال، معادل یکصد و بیست و پنج میلیارد تومان می‌باشد که برخی از آنها ارتباط مستقیم با روند تولید داشته‌اند.

رئیس سامانه‌های الکترونیکی شرکت، ماموریت‌های ویژه کارگاه الکترونیک در سال جاری را در قالب: ساماندهی و افزایش بهره‌وری UPS های شرکت، بومی‌سازی کامل سیستم کنترل جرثقیل‌های مجهز به تکنولوژی انحصاری شرکت کونو کرن که بر عهده این واحد قرار داده شده است با همکاری واحد تحقیقات و نت ارسال محصول در حال پیگیری می‌باشد، برشمرد.

وی در پایان با تشکر از تلاش همکاران خود در این واحد خاطرنشان کرد: انجام این مهم با برنامه مستمر یادگیری و روحیه چالش پذیری، سعی شده در کارگاه نهادینه گردد. همچنین حمایت‌های اثربخش معاونت بهره‌برداری و مدیریت بخش نگهداری و تعمیرات که با نگاه ویژه خود به مقوله اتکا و اعتماد به توانمندی و پتانسل متخصصین بومی، همواره راه‌گشای چالش‌ها بوده‌اند، میسر شده است.