به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرنگار روابط عمومی، محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک ملی ایران در نشستی با امین ابراهیمی و جمعی از قائم مقامان، معاونان و مدیران شرکت فولاد خوزستان روز سه‌شنبه ۲ آذرماه ۱۴۰۰ در سالن کنفرانس ساختمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دیدار نمودند.

فرزین مدیرعامل بانک ملی ایران در این دیدار اظهار داشت: طرح‌های فولادی محور اقتصاد کشور هستند. بانک ملی ایران آمادگی دارد، در حمایت از طرح‌های توسعه پشتیبانی‌های لازم را به عمل آورد. فولاد خوزستان یکی از شرکت‌های پیشرو در اشتغال و آبادانی کشور است. 

ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: با توجه به چشم انداز تولید فولاد در سال ۱۴۰۴ برای چشم انداز ۲۵ درصدی برای استان خوزستان، سهم  فولاد خوزستان ۱۳/۶ میلیون تن است. پیش‌بینی می‌شود حجم تولید محصول فولاد خوزستان در پایان سال ۱۴۰۲،  ۴/۵ و در سال ۱۴۱۰ به ۱۳/۶ میلیون تن برسد. در حال حاضر ۱۴۵ پروژه به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تعریف شده است. سه پروژه بزرگ توسعه اسلب عریض، احداث نیروگاه برق ۵۲۰ مگا واتی و  کارخانه اکسیژن تعریف شده است.

ابراهیمی تصریح نمود: بانک‌ها عامل تحرک اقتصاد کشور هستند، تعامل میان بانک ملی و فولاد خوزستان به توسعه و شکوفایی صنعت و به دنبال آن پویایی اقتصاد کشور منجر می‌شود. جامعه آماری ۱۰۰هزار نفره خانواده بزرگ فولاد با انتظارات مختلف مالی، یکی از دغدغه‌های مهم شرکت فولاد خوزستان است.

مونسان معاون مدیرعامل بانک ملی ایران در این دیدار اظهار داشت: بانک ملی ایران بسته‌های ویژه برای گروه فولاد، خریداران و فروشندگان در بورس کالا در نظر گرفته است که در جشنواره ملی بدان پرداخته‌ایم. یکی از سیاست‌های بانک ملی حمایت از واحدهایی است که برای کشور ارزش آفرینی می‌کنند و سعی در قطع وابستگی به بیرون کشور دارند. شرکت فولاد خوزستان یکی از مشتریان اصلی و برتر در ایفای تعهدات بانکی است.

1