به گزارش اکونا پرس،

علیرضا رستمی اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذر ماه،‌ 387 ‌هزار و 414 مورد بازرسی در قالب گشت های مشترک با حضور نمایندگان دستگاه های نظارتی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در سطح کشور انجام شده ‌است.

بنابر آمار این مقام مسئول،  در نتیجه این بازرسی ها طی مدت یاد شده، 6 هزار و 541 پرونده قاچاق به ارزش 20 هزار و 579 میلیارد ریال تشکیل شده است. 

مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت با اشاره به اینکه تمام  پرونده های متخلفین پس از تحقیقات تکمیلی، جهت تعیین تکلیف در اختیار تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفته است، تصریح کرد: بیشترین کالای قاچاق کشف شده در نه ماهه امسال شامل مواد خوراکی، غلات، لوازم یدکی خودرو، دخانیات و رایانه بوده است. 

رستمی ضمن تأکید بر لزوم افزایش همکاری با دستگاه های نظارتی با توجه به شرایط موجود اقتصادی افزود: می بایست گشت های مشترک با هدف برخورد با تخلفات حوزه احتکار افزایش یابد و تمرکز این گشت ها نیز بر موضوع احتکار و اختفاء به قصد گرانفروشی باشد. 

مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت در ادامه با بیان اینکه تلاش جدی صورت می گیرد تا شکایات ثبت شده در زمان قانونی آن رسیدگی شود، اعلام کرد: در نه ماهه اول امسال 153 هزار و 258 فقره گزارش و شکایت مردمی اعم از حقیقی یا حقوقی از تخلفات واحدهای صنفی و غیرصنفی براساس نوع تماس به صورت حضوری، تلفنی، کتبی و به خصوص پورتال به سامانه 124 ستادهای خبری سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت و بررسی شده است. 

رستمی یادآور شد: بازرسان مستقر در سازمان های صمت استان ها برای کنترل و نظارت برکالا و خدمات، آمادگی لازم در زمینه پاسخگوئی سریع‌تر و رسیدگی ویژه به گزارشهای مردمی دریافتی از طریق سامانه های الکترونیکی را دارند و شهروندان قادر خواهند بود با دریافت کد پیگیری از نتیجه شکایت خود در حداقل زمان مطلع شوند.