به گزارش اکونا پرس،

دکتر علی ناظمی طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود می‌نویسد: همواره بر این باور بوده‌ام که حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر و تامین مالی بیش از آنکه نیاز به حضور دولت به عنوان سرمایه گذار داشته باشد، نیازمند محیط مناسب، قوانین تسهیل‌گر و مشوق‌های اجرایی برای حضور سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و واقعی است. طی مدتی که به عنوان عضوی از این زیست بوم در حوزه تامین مالی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر فعالیت داشتم، در صندوق نوآوری و شکوفایی عمده تلاش و تمرکز خود را بر این قرار دادیم که منابع دولتی به‌صورت هدفمند و متکی بر مکانیسم‌های بازار تخصیص یابد تا از توزیع بدون ضابطه منابع جلوگیری شده و تا حد ممکن از ورود به مسیری که در بلندمدت رشد حبابی و رانتی و ناکارمد ایجاد می کند، اجتناب شود.
وی در ادامه این یادداشت نوشته است: از زمانی که بحث تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان مطرح شد، تلاش خود را بر ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی متمرکز کردیم و امروز خوشحالم که مهمترین بند قانونی در حمایت از سرمایه‌گذاری خطرپذیر توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد. تردید نکنید که این بند محرک بزرگی برای توسعه بازار سرمایه‌گذاری خطرپذیر است و می‌تواند رویای همکاری شرکت‌های بزرگ صنعتی با زیست بوم نوآوری را محقق ساخته و منابع عظیمی را در خدمت توسعه اقتصاد دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها قرار دهد.
معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه یادداشت خود با اشاره به طرح جهش تولید دانش بنیان خاطرنشان می‌کند: مطابق با ماده 11 این قانون، سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم شرکت‌های بزرگ در حوزه نوآوری و فناوری مشمول اعتبار مالیاتی قابل انتقال به سنوات آتی خواهد شد. بر مبنای این قانون، شرکت‌های بزرگ کشور می‌توانند در صندوق‌های جسورانه و خصوصی بورسی سرمایه‌گذاری کنند، و از این مسیر تا 30 درصد سرمایه گذاری خود اعتبار مالیاتی دریافت کنند.
دکتر ناظمی در پایان یادداشت خود آورده است: از تمامی کسانی که در تصویب این ماده مشارکت و همکاری داشتند صمیمانه سپاسگزارم. ماده مورد اشاره یکی از توسعه یافته‌ترین قوانین در حوزه تامین مالی نوآوری است که مزیت‌های آن برای این زیست بوم به صورت پایدار باقی خواهد ماند.