به گزارش اکونا پرس،

محسن رضایی مدیرعامل شرکت توسعه فناوری اطلاعات سورنا در مورد محصول این شرکت گفت: شرکت ما در سال 84 تاسیس شده است و در حوزه توسعه محصول در فضای مجازی فعالیت می‌کند. بخش نرم‌افزاری شرکت که محصولات مورد نیاز ما را  تولید می‌کرد، پس از مدتی شاهد جذابیت تولید محصولات نرم‌افزاری بود، بر این اساس اقدام به توسعه نرم‌افزار به سفارش مشتری و پس از مدتی ارائه راهکارهای نرم‌افزاری کردیم.
وی نرم‌افزار «کوآکینو» را یک کارخانه تولید نرم‌افزار تحت وب دانست و افزود: این محصول شامل سه نرم‌افزار در داخل آن است که این سه، نرم‌افزارهای تعاملی تحت وب را برای خروجی‌های مختلف دسکتاپ، موبایل و وب قرار می‌دهد.
مدیرعامل شرکت توسعه فناوری اطلاعات سورنا بازار هدف و استفاده کننده نهایی این محصول را همه سازمان‌ها و افراد حقیقی و حقوقی دانست که نیازمند پرتال‌های سازمانی، وب‌سایت‌ها، فروشگاه‌ها و حتی نرم‌افزارهای تحت وب موبایلی هستند و می‌خواهند محصول نهایی خود را با کیفیت، امکانات مورد نیاز، توسعه‌پذیر و سریع تولید نمایند.
همچنین وی اظهار کرد: این محصول به افرادی که ایده‌ای دارند و برای اجرای آن، ممکن است بارها دچار تغییرات شوند و نرم‌افزارهای کنونی پاسخگوی نیاز آن‌ها نیست، این امکان را می‌دهد تا بتوانند با هزینه کم و سرعت بالا به تغییرات ظاهری و منطق نرم‌افزار بپردازند.
رضایی با بیان اینکه در توسعه نسخه نهایی نرم‌افزار «کوآکینو» زمان برای ما عامل تاثیرگذاری بود و تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به خصوص در ایام کرونا و محدودیت‌های کرونایی به ما پرداخت شد و بخش فنی که در حال توسعه بود، بدون دغدغه مالی توانست نسخه خوبی از نرم‌افزار را در سال 99 تکمیل کند. تسهیلات صندوق در اوج کرونا و تحریم‌ها به ما کمک کرد تا سال ۱۴۰۰ را با نسخه نهایی «کوارکینو» شروع کنیم. 
وی در مورد اشتغالزایی این محصول نیز گفت: طراحی «کوآکینو» با همکاری دو نفر آغاز شد اما امروز حدود 24 نفر به طورمستقیم و حدود 8 نفر به طور غیرمستقیم برای این منظور مشغول به فعالیت هستند. انتظار می‌رود طی دو سال آینده میزان اشتغالزایی ما به بیش از 200 نفر شغل مستقیم برسد. 
مدیرعامل شرکت توسعه فناوری اطلاعات سورنا گفت: محصولی را که در داخل ایران، تولید کردیم یک محصول بین‌المللی است و قابلیت عرضه و رقابت در سراسر دنیا را دارد. در سال ۲۰۱۸ در ترکیه یک شرکت را ثبت کردیم و با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری برند خود را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ثبت رساندیم تا بتوانیم با داشتن یک برند معتبر اروپایی بدون نگرانی در خصوص کپی‌رایت و برند اقدام به عرضه آن نماییم. 
رضایی با اشاره به اینکه از ماه آینده کارهای تبلیغاتی محصول در سطح بین المللی را آغاز می‌کنیم، افزود: در حال حاضر از اوکراین، انگلستان و امارات مشتریانی برای این محصول داریم.