به گزارش اکونا پرس،

علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، چهارباغ و طالقان درحاشیه این مراسم گفت: با راه‌اندازی این خط تولید علاوه بر ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۵۰ نفر، در تولید انسولین داخلی نیز می‌توانیم خودکفا باشیم. این محصول از نظر کیفیت قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی است و هم اکنون در مرحله مطالعات بالینی هستیم.
وی با بیان اینکه با دستیابی به این فناوری، ایران هفتمین کشور دارنده دانش تولید و ساخت ماده اولیه انسولین خواهد بود، تصریح کرد: پیش از این دانش تولید ماده اولیه این محصول در انحصار کشورهای آلمان، ایتالیا، آمریکا، دانمارک، هند و چین بود. 
گفتنی است این شرکت دانش بنیان که با سرمایه‌گذاری 126 میلیون یورویی شرکت ویتان فارما آلمان در شهرک صنعتی نظرآباد احداث و راه‌اندازی شده است، با حمایت 50 میلیارد تومانی (وام بانکی سرمایه در گردش) صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید انسولین قلمی(گلارژین) با برند «گلاین» تحت لیسانس ویتان فارما آلمان در کشور شده است.
این شرکت دانش بنیان تولید ماده اولیه انسولین را برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه از سل لاین تا محصول نهایی به منظور تامین نیاز بازار داخلی  و خودکفایی ملی در دستور کار خود قرار داده است.
بر اساس این گزارش، سالانه در حدود 300 میلیون یورو صرف واردات انسولین به کشور می‌شود که با تولید این انسولین قلمی(گلارژین) در کشور، صرفه‌جویی ارزی حداقل به میزان 30 درصد صورت خواهد گرفت.