به گزارش اکونا پرس،

همکاری نخبگان دانش بنیان در رشته های الکترونیک ، مکانیک ، شیمی ، و پلیمر سبب شده است قطب تخصصی پوشش های پیشرفته نانو در کشور راه اندازی و تولید شود؛ این چرخه تولید در چند حوزه اصلی شامل محصولات مورد مصرف عام مردم، محصولات دکوراتیو و همچنین محصولات هایتک مورد نیاز صنایع پیشرفته و بالادستی کشور فعالیت می کند.

 در این مرکز سعی شده است نیازهای اساسی صنعت پزشکی مرتفع شود بر این اساس در برخی از موارد نیاز به استفاده از پوشش هایی بر روی تجهیزات پزشکی وجود دارد که دارای خاصیت های آنتی باکتریال و ضد خش بودن باشد یا آینه های دقیق در صنعت پزشکی بسیار استفاده می گردد.

همچنین برای رفع نیاز خودروسازان برای جایگزین کردن پلیمر های مقاوم به جای فلزات، تحولات عظیم و شگفتی در تولید محصولات تزئینی با استفاده از این نوع محصولات پلیمری ایجاد شده است در این صنعت مواد اولیه و قطعات بسیار ارزان قیمت هستند اما با استفاده از مهندسی سطح و دانش بنیان کیفیت و کارایی محصولات چند برابر شده است.

در کنار بومی سازی فرمولاسیون ساخت این نوع مواد ساخت  کوره های حرارتی را نخبگان و جوانان ایرانی بومی سازی کردند.محصولات این واحد تولیدی 9 تاییدیه نانو مقیاس را  دریافت و با یک چهارم قیمت نمونه های خارجی  نیاز بازار داخل و مرتفع کرده است به گونه‌ای که بازارهای کشورهای همسایه به صورت مستقیم و غیر مستقیم در تسخیر محصولات ایرانی قرار گرفته است.

پیش بینی می شود تا پایان سال برای بیش از ۱۲۰ نفر از متخصصان کشور در این واحد تولیدی دانش بنیان اشتغال زایی خواهد شد هدف گذاری فروش محصولات برای شرکت های دانش بنیان نانو تا سال ۱۴۰۴ بر اساس اسناد بالادستی سالیانه بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان است که این رقم با توجه به رشد و توسعه برخی از شرکتهای دانش بنیان دور از ذهن نیست.