به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، مصطفی اکبری، کارشناس صندوق نوآوری در جریان بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان استان ایلام به بررسی طرح‌های جاری مورد حمایت صندوق نوآوری در این استان، افزایش ضریب نفوذ تسهیلات و خدمات این صندوق به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت و مشکلات مربوطه در مناطق کمتر توسعه یافته را مورد بررسی قرار داد.
او همچنین از دو شتابدهنده «هانی گستر حامی ایلام» و «داده‌پردازی دورنمای دانش فردا» نیز بازدید کرد که در حال دریافت تسهیلات توسعه خدمات شتابدهی از سوی صندوق نوآوری هستند. این شتابدهنده‌ها همچنین از خدمات توانمندسازی صندوق نوآوری نیز بهره‌مند شده‌اند. 
شتاب‌دهنده داده‌پردازی دورنمای دانش فردا در قالب هم‌سرمایه‌گذاری نیز با صندوق نوآوری در حال همکاری است.
این کارشناس صندوق نوآوری همچنین از تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان استان ایلام از جمله شرکت موج‌سازان هوشمند آلامتو که در زمینه تولید کولر با مصرف برق و آب پایین و دستگاه کلین باکس برای ضدعفونی کردن دست به روش ازون فعالیت می‌کند، بازدید و از نزدیک در جریان توانمندی این شرکت‌ها قرار گرفته است.

نشست با دکتر ولی‌زاده، رئیس جدید پارک علم و فناوری ایلام و دکتر نوری مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری ایلام با حضور تعدادی از فعالان علمی و دانشگاهی استان و ارائه راهنمایی و همفکری در خصوص رفع مشکلات مربوط به حوزه دانش‌بنیانی استان از برنامه‌های دیگر این سفر دو روزه بوده است. 
در این بازدید همچنین مسئله ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری خطرپذیر در طرح‌های استان ایلام از طریق اعطای مشوق‌های سرمایه‌گذاری مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
از سوی دیگر ارجاع گرنت‌های پژوهشی شرکت‌های استان ایلام به دانشگاه‌های داخل استان با هدف رفع نیاز پژوهشی از طریق دانشگاه‌های خود استان به منظور برقراری ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه در داخل استان به بحث گذاشته شد. 
تسهیل در اعطای تسهیلات جعاله به صندوق پژوهش و فناوری ایلام به منظور سرمایه‌گذاری در طرح‌های خلاقانه و توسعه اکوسیستم دانش‌بنیان و امکان سرمایه‌گذاری این صندوق در طرح‌ها به همراه الزام به ارائه گزارش‌های مدون ماهانه در خصوص هزینه‌کرد تسهیلات نیز از مطالبات دیگر زیست‌بوم نوآوری استان ایلام بود.
در این نشست‌ها همچنین فعالان حوزه فناوری پیشنهاد دادند که در زیست‌بوم نوآوری ایلام می‌توان بر ظرفیت‌های استان به ویژه در زمینه کشاورزی و دامداری، بسته‌بندی محصولات جهت صادرات و توجه به بازار صادراتی عراق و ارتباطات مرزی تمرکز کرد.