به گزارش اکونا پرس،

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از اشتغالزایی برای  987  نفر در قالب طرح اشتغال خرد و خانگی توسط چادرملو خبر داد و گفت : در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی و با توجه شرایط اقتصادی کشور یکی از اقدامات موفق و تأثیرگذار در چادرملو در حوزۀ مسئولیت‌های اجتماعی، مشارکت در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و ایجاد مشاغل خانگی با هدف توانمند سازی خانواده های مستعد در جهت تقویت توان اقتصادی آنهاست .

مهندس ناصر تقی زاده گفت : چادرملو با اراده ای جدی  با آسیب‌شناسی تجارب گذشته، مدلی طراحی کرد  که  پس از بررسی و شناسایی خانواده های  واجد شرایط و ارزیابی ظرفیت های موجود خانوارها، با مشارکت بانک قرض الحسنه رسالت اقدام به پرداخت وامهای خود اشتغالی به خانواده های واجد شرایط  در شهرستان‌های اردکان، بهاباد و ابرکوه نمود.

 وی اظهار داشت: طی ۸  ماه فعالیت این ستاد، 638 هستۀ کارگاهی تشکیل  گردید و به اشتغالزایی برای  987   نفر در بخش مشاغل خرد و خانگی رسیده ایم .

تقی زاده اضافه کرد:  برای این میزان اشتغال، 360 میلیارد ریال تسهیلات تخصیص یافت  که تاکنون بیش از 265 میلیارد ریال آن ازسوی بانک به متقاضیان پرداخت شده است. به عبارتی برای راه اندازی هر کارگاه خانگی بالغ بر 560 میلیون ریال وام پرداخت گردیده است .