به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر روح‌الله ذوالفقاری در نشست آنلاین با برخی از روسای پارک‌های علم و فناوری و مدیران عامل صندوق‌های پژوهش و فناوری استانی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در سه سال اخیر موضوع توسعه نظامات منطقه‌ای نوآوری را در اولویت کاری خود قرار داده و کمک کرده همه استان‌ها حداقل یک صندوق پژوهش و فناوری با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در استان‌ها داشته باشند.
معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: صندوق از طریق ابزارهای مالی متنوع تلاش کرده است شکل‌گیری نظام تامین مالی در استان‌ها را عملیاتی کند تا شاهد این باشیم که در حوزه نوآوری صندوق‌های پژوهش و فناوری رکن اصلی را در استان خود بازی کنند.
ذوالفقاری همچنین با تاکید بر اینکه در سه سال گذشته صندوق‌های پژوهش و فناوری، نقش عمده‌ای در تحول اکوسیستم نوآوری در استان‌ها بازی کرده‌اند، تصریح کرد: در سال 1397 تنها 29 صندوق پژوهش و فناوری در 13 استان فعالیت می کردند اما هم اکنون 60 صندوق به صورت استانی و یا در حوزه تخصصی مشغول ارائه خدمات مالی و اعتباری به شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور هستند که سرمایه آنها به بیش از هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود لذا انتظار ما به عنوان صندوق نوآوری و شکوفایی، ترفیع جایگاه صندوق‌های پژوهش و فناوری در نظام تامین مالی کشور است.
معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به برنامه جدید صندوق نوآوری در سال "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" برای تقویت صندوق‌های پژوهش و فناوری استانی با هدف حمایت گسترده از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور گفت: سقف این تسهیلات جعاله 5 میلیارد تومان است و به صورت قرض‌الحسنه اعطا خواهد شد.
معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: انتظار داریم که صندوق‌های پژوهش و فناوری در استان‌ها به کمک پارک‌های علم و فناوری، برنامه‌های خود را برای هزینه کرد این تسهیلات ارائه دهند تا در حداقل زمان ممکن از آن بهره‌مند شوند.
وی در پایان اظهارامیدواری کرد که با ارائه این تسهیلات، صندوق‌‌های پژوهش و فناوری اجرای برنامه مشترک با ذی‌نفعان استانی را در دستور کار قرار داده تا بیش از پیش نقش حمایتی خود را در استان بازی کنند.