باید دقت داشته باشید چوب‌های ترموود پیش از استفاده، مورد حرارت قرار می ‌گیرند که این موضوع می‌ تواند رنگ آن‌ها را به‌کل تغییر دهد؛ لذا لازم به ذکر است چوب‌های ترموود هر مقدار حرارت بیش‌تری را دریافت کنند رنگشان تیره‌تر خواهد شد و برای زیباسازی آن‌ها می‌بایست از رنگ‌های مخصوص استفاده نمود. اگر می‌ خواهید با رنگ ترموود و قیمت آن بیش‌تر آشنا شوید، تا انتها با ما همراه بمانید.

معرفی رنگ ترموود

پیش از آن که بخواهیم به بررسی قیمت رنگ ترموود بپردازیم، می‌بایست از کاربرد اصلی این محصول آگاه گردید. رنگ‌های ترموود می ‌توانند از تغییر رنگ چوب به‌ خوبی جلوگیری کنند و زیبایی آن را حفظ نمایند. به عبارت دیگر، رنگ‌های ترموود مقاومت بالایی را در برابر اشعه uv نور خورشید داشته و رنگ اصلی چوب را حفظ خواهند کرد.

ممکن است بسیاری از افراد با خود بپرسند رنگ چوب ترموود در چه مواقعی مورد استفاده قرار می ‌گیرد؟ برای پاسخ به چنین سؤالاتی باید بگوییم هنگامی که از رنگ ترمووود استفاده می ‌شود، دیگر نمی‌ توان رنگ‌های دیگری را بر روی چوب امتحان کرد. زیرا با استفاده از رنگ ترموود رنگ‌دانه‌های چوب به‌طور کامل از بین خواهد رفت و دیگر رنگی را به خود نخواهد گرفت. به همین خاطر توصیه می ‌شود رنگ‌های ترموود را در مواقعی استفاده کنید که چوب ترموود در نمای بیرونی ساختمان استفاده شده و همواره در معرض نور خورشید قرار دارد.

همچنین باید توجه داشته باشید رنگ‌های ترموود نه‌تنها می‌ توانند جلوه خوشایندی را به چوب ببخشند و رنگ آن را حفظ کنند، بلکه باعث مستحکم شدن چوب شده و مقاومت آن را افزایش می ‌دهند.

معرفی انواع رنگ ترموود

رنگ‌های ترموود در انواع متنوعی تولید می‌ شوند که مشتریان گرامی می ‌توانند با توجه به میزان بودجه و نوع نیازشان به خرید نوع دلخواه بپردازند. هر یک از این رنگ‌ها از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردارند که آن‌ها را خاص می‌ کند. انواع رنگ ترموود عبارت‌اند از:

  • رنگ‌های ترموود بر پایه آب

اولین نوع از رنگ‌های ترموود که می‌ خواهیم برایتان شرح دهیم، رنگ‌های بر پایه آب می ‌باشند. این رنگ‌ها در 20 طیف رنگی متنوع توسط شرکت‌ها تولید و عرضه می‌ گردند که هر یک از آن‌ها جلوه زیبا و منحصربه‌فردی را به چوب می ‌بخشند. اگر می‌ خواهید از چوب در نمای ساختمان و یا سازه‌های دستی استفاده نمایید، می ‌توانید رنگ‌های ترموود بر پایه آب را مدنظر قرار داده و به خریداری آن نیز بپردازید.

دقت داشته باشید رنگ‌های ترموود به هیچ وجه بر روی سطح چوب باقی نمانده و پوسته‌پوسته نخواهند شد.

  • رنگ‌های ترموود بر پایه روغن

نوع دیگری از رنگ‌های ترموود که کاربرد فراوانی را در صنعت‌های مختلف دارد، می ‌توان به رنگ‌های بر پایه روغن اشاره کرد. تفاوت اصلی رنگ‌های ترموود بر پایه روغن بارنگ‌های ترموود بر پایه آب، عدم وجود رنگ در آن است. به عبارت دیگر، رنگ‌های ترموودی که بر پایه روغن تولید می ‌شوند، هیچ‌گونه رنگی نداشته و تنها به چوب جلا می ‌بخشند. مقاومت این نوع رنگ در برابر اشعه‌های نور آفتاب بیش‌تر بوده و به همین خاطر از آن برای چوب‌های مورد استفاده در محوطه‌های سرباز استفاده می ‌گردد.

دقت داشته باشید رنگ‌های ترموود بر پایه روغن نفوذ بیش‌تری را نسبت به رنگ‌های ترموود بر پایه آب خواهند داشت و به عمق چوب نفوذ خواهند کرد. مشتریان گرامی می ‌توانند در صورت تمایل از رنگ‌های ترموود بر پایه روغن و آب به‌طور همزمان استفاده کرده و نیازهای خود را برطرف سازند.

2

قیمت رنگ ترموود بر چه اساسی تعیین می ‌گردد؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که مشتریان آن را مدنظرشان قرار می ‌دهند، قیمت و هزینه‌های محصول مدنظر است. بسیاری از افراد ممکن است به هنگام خرید با خود بپرسند قیمت رنگ ترموود چقدر است؟ در پاسخ به چنین سؤالاتی باید بگوییم قیمت نهایی این رنگ‌ها با توجه به عوامل متعددی تعیین می ‌گردد و نمی ‌توان هزینه مشخصی را برای آن بیان نمود. بعضی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت رنگ ترموود عبارت‌اند از:

  • میزان و مقدار رنگ

اولین و مهم‌ترین عاملی که می ‌تواند بر روی قیمت نهایی رنگ‌های ترموود تأثیر بگذارد، میزان و مقدار رنگ است. هرچقدر مقدار رنگ داخل ظرف بیش‌تر باشد، قطعاً قیمت نهایی افزایش یافته و افراد می‌بایست در ازای خرید آن متحمل به پرداخت هزینه بیش‌تری شوند.

  • کیفیت رنگ

همانگونه که می ‌دانید، امروزه شرکت‌های متنوعی به تولید و عرضه رنگ‌های ترموود می ‌پردازند که هر یک از آن‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. هر یک از این شرکت‌ها برای رنگ‌های خود از محصولات اولیه متنوعی استفاده می‌ کنند که کیفیت هر یک از آن‌ها متفاوت است. حال هر مقدار میزان کیفیت رنگ‌ها افزایش یابد، قیمت آن نیز بالا می‌ رود که به هنگام خرید می‌بایست با توجه به بودجه‌تان، یک برند مناسب را برای خرید رنگ انتخاب نمایید.

هر مقدار کیفیت رنگ بالاتر رود، مقاومت آن در برابر اشعه نور خورشید افزایش یافته و مشتریان می ‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای آن را مورد استفاده قرار دهند. اگر می ‌خواهید با دیگر عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت رنگ‌های ترموود آشنا شوید و آگاهانه به خرید بپردازید، به شما پیشنهاد می ‌دهیم تا انتهای مقاله با ما همراه بمانید.

نوع رنگ

همان‌طور که ذکر شد، رنگ‌های ترموود انواع مختلفی داشته که از نمونه آن‌ها می ‌توان به رنگ‌های ترموود بر پایه آب و روغن اشاره کرد. هر یک از انواع رنگ‌ها، قیمت منحصربه‌فردی داشته و نمی ‌توان هزینه مشخصی را برای هردو آن‌ها مشخص نمود.

سخن پایانی

همان‌طور که تاکنون متوجه شده‌اید، امروزه استفاده از رنگ‌های ترموود به‌ شدت رواج یافته است و به همین خاطر شرکت و برندهای مختلفی به تولید و عرضه آن می ‌پردازند. به همین خاطر، در این قسمت از مقاله سعی نمودیم تا شما را به‌ طور کامل و جامع با رنگ‌‌های ترموود و انواع آن آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سؤالات و ابهامات ذهن خود را برطرف کرده و در صورت لزوم به خرید رنگ مدنظرتان از یک فروشگاه اینترنتی معتبر بپردازید.

برای خرید ، اجرا و تعمیرات و تغییرات انواع رنگ ترموود از شرکت وود مستر نیز می توانید از طریق روش های زیر اقدام نمایید.

تلفن ما : 09122063049 – 26854961

آدرس ما : تجریش – خیابان فناخسرو – پلاک 33 – واحد 302