به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت «تفکر پیشرو عصر داده پارسیان» توانسته است زیرساخت‌هایی برای سامانه‌های خدمات عمومی مانند نرم‌افزارهای پرداخت الکترونیک ایجاد کند که ارائه خدمات عمومی به کاربران بهتر صورت پذیرد.
این شرکت در سال 1395 تاسیس شد و فعالیت خود را در حوزه زیرساخت مشترکین و قبض، با رویکرد خلق ارزش افزوده مبتنی بر ارائه سرویس‌های خاص آغاز کرد.
محمد قاضی، مدیر عامل شرکت «تفکر پیشرو عصر داده پارسیان» درباره فعالیت‌های شرکت گفت: زمانی که فعالیت خود را شروع کردیم، حوزه‌های مرتبط با شبکه پرداخت هنوز همه‌گیر نشده و فرآیند آن تازه آغاز شده بود. برای پرداخت‌های الکترونیک سرویس‌های خامی وجود داشت که محدود به برخی پرداخت‌های جزئی مانند خرید شارژ اعتباری و ... بودند. 
وی افزود: یکی از ظرفیت‌های ممکن، امکان پرداخت قبض به صورت الکترونیکی و در فرآیندی راحت بود. تا پیش از سال 95 مشترکین حتما باید کاغذ قبض خود را می‌داشتند که بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند.
قاضی بیان کرد: ما یک اپلیکیشن به نام «ساده ‌پرداخت» طراحی کردیم. در «ساده ‌پرداخت» کافی بود کاربر شناسه قبض خود را وارد کند تا اپلیکیشن از سازمان‌های مربوطه استعلام گرفته و فرآیند پرداخت انجام شود. نزدیک به دو سال روی طراحی و ساخت ساده پرداخت کار می‌کردیم اما توفیق چندانی نداشت چون بازار به شدت رقابتی بود و قادر به رقابت با اپلیکیشن‌هایی که با صرف بودجه‌های هنگفت، بازار را در اختیار داشتند نبودیم.
وی ادامه داد: هدف بعدی که ما طراحی کردیم این بود که فعالیت خود را از B2C  به B2B تغییر دهیم. ما مشاهده کردیم که اپلیکیشن‌های بزرگ، کاربر دارند و تبلیغات هم می‌کنند اما سرویس ندارند در حالی که ما سرویس داشتیم اما تبلیغات و کاربر در دسترسمان نبود و به این نتیجه رسیدیم که بهتر است همکاری کنیم.
قاضی تصریح کرد: پس از این فرآیند بررسی‌ها و آغاز همکاری‌ها بود که پلتفرم «ونش» که یکی از محصولات مهم شرکت «تفکر پیشرو عصر داده پارسیان» است متولد شد. «ونش» ماموریت خود را تجمیع خدمات عمومی در ایران تعریف کرده است و این خدمات را به صورت API در اختیار ذینفعانی قرار می‌دهد که مستقیما به کاربران خدمات الکترونیک ارائه می‌دهند؛ مثلا اپلیکیشن‌های پرداخت یا موبایل بانک‌ها. در واقع ما زیرساخت ارائه خدمات عمومی را فراهم می‌کردیم. بنابراین با کاربر به صورت مستقیم ارتباطی نداریم بلکه به سازمان‌ها، بانک‌ها و ... خدمات ارائه می‌کنیم. 
وی افزود: ما اکنون سرویس‌ها را از سمت بیش از 150 سازمان دریافت و بین سایر کسب و کارها توزیع می‌کنیم؛ از استعلام قبوض گرفته تا خدمات مربوط  و ... . همه خدمات در یک پلتفرم به نام «ونش» تجمیع می‌شود تا کاربران به راحتی بتوانند به سیستم‌ها دسترسی داشته باشند.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان همچنین اظهار کرد: ما چهار پلتفرم داریم که یکی از آنها «ونش» است. «ونش» فعالیت خود را در سال 98 آغاز کرد. پس از این، نیاز دیگری پیش آمد که با موج جدید کسب و کارهای الکترونیک در ایران شروع شد. کسب‌وکارها نیاز داشتند که در یکسری از موارد اطلاعات خود را به شکل راحت‌تری ارائه دهند؛ برای مثال تاییدیه چک و سفته و ... . این کاری است که پلتفرم «ونیفای» انجام می‌دهد. در واقع «ونش» در حوزه خدمات عمومی فعالیت می‌کند و «ونیفای» خدمات مالی را با کمک هوش مصنوعی به کسب و کارها ارائه می‌دهد. برای مثال جهت استعلام چک کافی است تصویر چک نوشته شده به‌صورت API  برای ما ارسال شود تا اطلاعات چک شامل شماره صیاد و سایر موارد، استخراج و پس از استعلام، پاسخ آن در کسری از زمان برگشت داده شود تا فرایندهای مربوطه به صورت الکترونیک و خودکار ادامه یابد. 
وی همچنین با اشاره به دیگر محصولات این شرکت، گفت: ما در بستر محصولات خارجی فعالیت داریم. برای این کار پلتفرمی با نام «شاکو» را طراحی کردیم که متفاوت از محصولات دیگرمان است. «شاکو» در حوزه مد فعالیت دارد و یک سالی هم بر روی طراحی آن کار شده است. 
مدیر عامل این شرکت‌ دانش‌بنیان با اشاره به تسهیلاتی که شرکت متبوعش پیشتر از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کرده است، گفت: فرایندهای ارائه تسهیلات صندوق با رویکردی پیگیرانه و مسئولانه و با سرعت خوبی انجام می‌شود.