همه ما امروزه به ‌خوبی می‌ دانیم که کره زمین روزبه‌روز در حال گرم‌تر شدن می‌ باشد بنابراین نیاز به وسایل سرمایشی بصورت جدی در سراسر دنیا مخصوصاً کشور ایران احساس می ‌شود و یکی از وسایل سرمایشی که دارای بادی ملایم بوده و حس خنک‌کنندگی شیرینی را برای ما به‌ همراه دارد پنکه‌ها می ‌باشند. وجود ویژگی‌هایی مانند حمل آسان و هزینه کم پنکه‌ها باعث شده ‌است تا طرفداران زیادی را به خود جذب کنند. به ‌خوبی می ‌دانیم که هرچه تکنولوژی پیشرفت می ‌کند برخی از وسایل حذف می‌ شوند اما پنکه ‌ها جزء معدود وسایل و لوازم خانگی هستند که نه ‌تنها کنار گذاشته نمی ‌شوند بلکه تنوع بیشتری نیز از آن‌ ها در خانه ‌ها مشاهده می ‌کنیم.

بنابراین نیاز به پنکه در هر خانه‌ای وجود دارد زیرا گاهی اوقات ما نیاز داریم که یک اتاق کوچک را با یک باد ملایم سرد کنیم و نمی‌ توان از وسایل سرمایشی بزرگ مانند کولر یا اسپلیت استفاده کرد بنابراین نیاز به خرید پنکه احساس می ‌شود. بنابراین تا انتهای این مقاله با مجموعه صنیع‌خانی همراه باشید تا راهنمای کاملی را از خرید پنکه دریافت کنید و بدانید که هنگام خرید پنکه به چه نکاتی باید توجه داشت و همچنین چه برندهایی مناسب هستند.

 

انواع پنکه و ویژگی هایشان

به‌ خوبی می‌ دانیم که امروزه تنوع پنکه ‌ها بسیار گسترش پیدا کرده ‌است که از جمله این تنوع می ‌توان به پنکه رومیزی، پنکه ایستاده، پنکه بدون پره، پنکه رطوبت ساز، پنکه دیواری و پنکه سقفی اشاره کرد که هر کدام از این پنکه ‌ها دارای ویژگی‌ های منحصربه ‌فرد خود می ‌باشند که در ادامه ویژگی هر نوع پنکه را بیان می ‌کنیم.

پنکه رومیزی اولین پنکه معرفی ‌شده می ‌باشد. همان‌طور که از نام آن پیداست بر روی زمین یا میز قرار گرفته از صدای کمتری برخوردار بوده و به ‌راحتی می‌ توان آن را حمل کرد. دومین پنکه‌ای معرفی‌ شده پنکه ایستاده می ‌باشد پنکه ‌های ایستاده دارای تنوع بیشتری بوده و در طرح ‌های جدیدتری ارائه می‌ شوند و همچنین می ‌توانند امکانات بیشتری را برای مصرف‌ کننده به ‌همراه داشته و همچنین حجم بالایی از انتقال هوا را با خود به ‌همراه داشته باشند.

سومین پنکه معرفی ‌شده پنکه بدون پره می‌ باشد این نوع پنکه ‌ها معمولاً راندمان پایین‌تری نسبت‌ به پنکه‌ های دیگر دارند ولی نکته قابل ‌توجه برای این پنکه‌ ها ایمنی بالای آن‌ ها می ‌باشد که اگر می‌خواهید برای اتاق فرزند خود از پنکه استفاده کنید که امنیت را برای فرزند شما به‌همراه داشته باشد می‌ توانید از پنکه ‌های بدون پره بهره ببرید.

چهارمین پنکه معرفی ‌شده، پنکه رطوبت ساز می ‌باشد همه ما به‌ خوبی می ‌دانیم که پنکه ‌ها هوای فضای اتاق را منتقل می ‌کنند بنابراین هوای آن‌ها مقداری خشک می ‌باشد این نوع پنکه‌ ها رطوبتی که برای انسان و همچنین وسایل لازم می‌باشد را فراهم می‌کنند و همچنین تنفس را نیز برای مصرف‌ کنندگان بهبود می ‌بخشند.

پنجمین پنکه معرفی‌ شده پنکه‌ های دیواری می ‌باشند که نوع پنکه ‌ها با نصب بر روی دیوار فضای کمتری را به خود اختصاص داده و برای خانه‌ هایی که در ابعاد کوچک ساخته می‌ شوند نیز بسیار مناسب می ‌باشند همچنین میزان قابل ‌توجهی از هوا را در محیط به گردش در می‌ آورند.

آخرین نوع پنکه معرفی‌ شده پنکه‌ های سقفی هستند که همه ما به‌خوبی با آن‌ها آشنایی داریم این نوع پنکه ‌ها کاملاً ساده بوده و از چند پره تشکیل‌ شده‌اند و معمولاً در سقف خانه‌ ها نصب می‌شوند اگر فضای محل زندگی شما کوچک می‌ باشد یا برای محیطی که قصد خرید پنکه برای آن دارید فضای کوچک می‌باشد می ‌توانید از این نوع پنکه استفاده کنید.

Untitled1

نکات طلایی قبل از خرید پنکه

برای خرید پنکه نیز باید شما از قبل اطلاعاتی را مدنظر قرار دهید و نسبت‌ به آن‌ ها توجه کافی داشته باشید تا بتوانید یک خرید مناسب را برای خود رقم بزنید و در خصوص پنکه حدود ۲۰ نکته طلایی وجود دارد که شما باید هنگام خرید نسبت ‌به آن ‌ها توجه داشته باشید بنابراین در ادامه مجموعه صنیع‌خانی این ویژگی ‌ها را برای شما شرح داده ‌است.

اولین نکته ابعاد پنکه می‌ باشد اندازه پنکه باید متناسب با محیط مورد استفاده انتخاب گردد به ‌گونه‌ای که اگر شما از فضای بزرگ‌تری برخوردار هستید باید از پنکه‌ های با قطر بیشتر استفاده کنید.

دومین نکته شکل ظاهری پنکه می‌ باشد که با توجه به تنوع بسیار زیاد پنکه ‌ها در رنگ و شکل ظاهری آن‌ها شما به ‌راحتی می‌ توانید پنکه‌ای متناسب با دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید. سومین نکته میزان صدای پنکه می‌ باشد همه ما به‌خوبی با صدای پنکه‌ ها آشنایی داریم بنابراین هنگام خرید به صدای پنکه نیز توجه داشته باشید زیرا در صورتی‌ که پنکه صدای نامناسبی داشته باشد می ‌تواند آسایش را از شما بگیرد.

چهارمین نکته تعداد پره‌های پنکه می‌ باشد بسیاری از افراد می ‌پرسند که پنکه باید چند پره داشته باشد؟ بدانید که هر چه تعداد پره ‌های پنکه بیشتر باشد میزان باد دهی آن پنکه نیز افزایش می ‌یابد.

پنجمین نکته امنیت پنکه‌ ها می ‌باشد امروزه پنکه ‌ها به دو صورت بدون پره و با پره عرضه می‌ شوند پنکه هایی که فاقد پره هستند امنیت بالاتری دارند ولی میزان باد دهی کمتری نیز با خود به‌ همراه دارند اگر از پنکه‌ های فن دار می‌ خواهید استفاده کنید تا حجم بالای باد بیشتری داشته باشید حتما به محافظ پره‌ ها توجه داشته باشید.

ششمین نکته حمل و جابجایی پنکه‌ ها می ‌باشد برخی از بانک‌ ها به‌ صورت ثابت هستند مانند پنکه ‌های دیواری و سقفی اگر قصد جابه‌جا کردن پنکه در محیط را دارید از پنکه هایی استفاده کنید که قابلیت جابجایی را داشته باشند همچنین نسبت‌ به دستگیره های آن‌ ها نیز توجه داشته باشید تا استحکام لازم و متناسب بودن وزن و دستگیره نیز توجه کافی داشته باشید.

هفتمین نکته تمیز کردن پنکه‌ ها می‌ باشد همه ما می ‌دانیم که در فضای اتاق همیشه گرد و غبار وجود دارد و پنکه ‌ها با توجه به مکش هوایی که دارند گرد و غبار را به سمت خود جذب می‌ کنند بنابراین باید پنکه‌ای را انتخاب کنید که بتوانید به‌راحتی آن را تمیز کنید.

هشتمین نکته استحکام پنکه ‌ها می ‌باشد به این نکته توجه کافی داشته باشید که برخی از پنکه ها ممکن است با کوچک‌ترین برخوردی به زمین برخورد کنند بنابراین پنکه هایی را همیشه انتخاب کنید که در صورت ضربه دیدن استحکام کافی را داشته باشند و به‌سرعت خراب نشود و این نکته برای کسانی که معمولاً در خانه حیوان نگهداری می‌کنند بسیار قابل ‌توجه است.

 نهمین نکته جنس پره‌ها می ‌باشد که سوال بسیاری از مصرف‌ کنندگان است که آیا پره فلزی بهتر است یا پره  پلاستیکی؟ نکته‌ای که در این خصوص باید بدانید این است که پنکه هایی که دارای پره فلزی باشند قدرت انتقال هوای بیشتری را نسبت‌به پره پلاستیکی ها دارند.

دهمین ویژگی قابل ‌توجه وزن پنکه‌ها می‌ باشد اکثر ما پنکه‌ ها را جابه‌جا می‌کنیم پس باید پنکه به‌گونه‌ای طراحی‌ شده باشد که هم بتوان آن را به‌ راحتی حمل کرده و هم دستگیره آن نسبت‌ به وزن آن متناسب طراحی شده‌اند.

یازدهمین نکته قابلیت ‌های پنکه می ‌باشد که شامل نحوه تنظیم زوایا و ارتفاع پنکه، وجود امکاناتی مانند تایمر، صفحه نمایش، حالت‌ های مختلف حرکتی پنکه، نوسان حرکتی و کنترل هدایت‌ کننده پنکه می ‌باشد که همه ما به ‌خوبی می ‌دانیم که هر کدام از این ‌ها چه شرایطی باید داشته باشد بنابراین با توجه به نیاز خود نیز باید به این نکات توجه داشت.

آخرین نکته‌ای که در خصوص خرید پنکه ‌ها باید به آن توجه داشته ‌باشیم خدمات پس‌ از فروش پنکه هایی است که خریداری می ‌کنیم بعضی از برند ها علاوه ‌بر این که از کیفیت پایینی برخوردار هستند خدمات پس‌ از فروش بسیار پایین‌تری عرضه می‌ کنند بنابراین خرید این‌ گونه پنکه ‌ها هرگز توصیه نمی‌ شود با توجه به این ‌موضوع همیشه سعی کنید پنکه هایی را خریداری کنید تا خدمات پس ‌از فروش و ضمانت‌ نامه معتبر داشته باشند تا شما بتوانید با خیال راحت ‌تر نسبت‌ به خرید پنکه خود اقدام کنید.

کدام برند از پنکه ها مناسب هستند

امروزه برند های مختلفی در بازار وجود دارند که همه ما به‌ خوبی با آن ‌ها آشنا هستیم اما برندهای باکیفیتی که دارای ضمانت‌ نامه معتبر هستند و ما کمتر آن ‌ها را می ‌شناسیم و بسیار مقرون ‌به ‌صرفه و همچنین امکانات بسیار گسترده‌ای را برای ما به ‌همراه دارند که از جمله این برند ها می‌توان به برند بیشل، تکنو و هاردستون اشاره کرد.

از جمله ویژگی ‌های فوق‌العاده‌ای که برند بیشل برای مصرف‌ کنندگان خود در نظر گرفته‌ است می‌ توان به جنس بدنه فلزی، وجود پره‌های فلزی به تعداد ۵ عدد، استحکام بالای پنکه‌ ها، وجود زمان‌بندی ۴ ساعته، طراحی خاص آباژوری، هدایت‌ کننده کنترلی، دارای ۳ سرعت، تنظیم ریتم و حرکت و تغییر جهت برای پروانه‌ها، وجود صدای کم، برخورداری از سیستم ‌های محافظ حرارتی برای موتور و همچنین تنظیم ارتفاع اشاره کرد.

امکانات مذکور نیز برای برندهای هاردستون و تکنو نیز وجود دارد همچنین بهتر است بدانید که هر برند پنکه ‌های مختلفی را با توجه به نیاز های شما طراحی و تولید می‌ کند و شما می ‌توانید با توجه به نیاز خود و همچنین بودجه‌ای که برای خرید پنکه کنار گذاشته‌اید از برند های معتبر خرید خود را انجام دهید.

Untitled2

سخن نهایی

مجموعه صنیع خانی مفتخر است که انواع پنکه ‌ها را در طرح ‌ها و مدل ‌های مختلف برای شما فراهم آورده ‌است و شرایط را برای خرید شما فراهم کرده‌ است. همچنین شما می‌ توانید با مراجعه به سایت مجموعه صنیع ‌خانی و مشاهده مدل ‌های مختلف و همچنین مقایسه طرح‌ ها و شناسایی نیاز خود و امکانات محصولات، کالای مد نظر خود را خریداری کنید نکته قابل ‌توجه در این خصوص وجود ضمانت ‌نامه‌ های اصالت و سلامت کالا می ‌باشد همچنین این محصولات در کمترین زمان ممکن به دست شما خواهند رسید.