به گزارش اکونا پرس،

به نقل از سایپانیوز، در حاشیه کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری، منوچهر منطقی در خصوص برگزاری این کنفرانس علمی گفت: یکی از کارهای مهم در برگزاری این کنفرانس، انتخاب صنایع مهم کشور و ایجاد مسیر جدید به منظور بهره گیری از مباحث فناورانه است.

 او افزود: خودرو یکی از مهمترین صنایع کشور است که در آن تحولات نوینی در حال انجام است و در انجمن با رصد این تحولات متوجه شدیم که گروه خودروسازی سایپا فعالیت خوبی در تحولات جدید دارد و برای این موضوع برنامه ریزی کرده و برنامه هایی را در حوزه فناورانه در حال اجرا دارد و به همین دلیل از مدیرعامل سایپا دعوت شد تا مسیری را که در این گروه خودروساز دنبال شده در این کنفرانس بیان کند.

منطقی تاکید کرد: علاوه بر این متخصصانی که در این حوزه تسلط دارند و می توانند در ادامه مسیر به سایپا کمک کنند تا سریعتر و بهتر این مسیر را طی کند به این کنفرانس دعوت شده و خوشبختانه زمینه همکاری خوبی شکل گرفته است.

 او با بیان اینکه گروه سایپا در دوره مدیریت جدید کارهای خوبی انجام داده، گفت: سایپا مجموعه ای است که توانمندی تولید یک میلیون خودرو را دارد و دارای مدرن ترین مرکز طراحی محصول در ایران و منطقه است، ولی به مرور زمان این موارد در سال های اخیر کم اهمیت شده بود چراکه تیراژ تولید کاهش یافته و توجه بر مرکز تحقیقات کمتر شده بود و می بایست توانمندی ها مجدد مورد بازبینی قرار می گرفت و برای آن برنامه ریزی می شد. خوشبختانه در حال حاضر مدیریت سایپا این مسیر را ترسیم کرده تا بتواند از دارایی موجود استفاده بهینه کند.

 منطقی تصریح کرد: برای همه خودروسازان مسیر مشترکی ترسیم شده که بتوانند بر روی پلتفرم های مشترک کار کنند. 5 پلتفرم داخلی مشخص شده که 3 تا در سایپا وجود دارد و نشان دهنده این است که سایپا بضاعت خوبی در این زمینه دارد.

 او افزود: بر اساس مسیر ترسیم شده خودروسازان باید از دارایی های خود به صورت مشترک با خودروسازان دیگر استفاده کنند و به اشتراک بگذارند که در این صورت در کشور تحولی ایجاد خواهد شد و امیدواریم که درسال آینده این اتفاق مهم انجام و هم افزایی بین خودروسازان بزرگ و کوچک ایجاد شود.

همچنین سید سروش قاضی نوری، رئیس انجمن مدیریت فناوری و نوآوری نیز در خصوص برگزاری این کنفرانس علمی گفت: در انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران سالیانه بر اساس تئوری و مفاهیم روز سعی می شود آخرین یافته های علمی در این کنفرانس عرضه شود و هم افزایی و هم گرایی بین بخش های مختلف صنعتی و دانش بنیانی ایجاد شود.

 او افزود: محوری که امسال روی آن متمرکز شدیم شکل دادن به اکوسیستم های نوآوری در صنایع مختلف است که ذات این اکوسیستم ها و شکل دادن به آنها نیازمند تعامل و هم افزایی است و شکل گیری آن منوط به ارتباط تولید کننده ها، دانشگاه ها، مجموعه های دانش بنیان و بخش های رگولاتوری است که بتوانند درکنار هم قرار گیرند و یک هم تکاملی بین آنها ایجاد شود.

قاضی نوری با بیان اینکه تمرکز این کنفرانس بر صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو است، تصریح کرد: با توجه به تحولات خوبی که در کشور در حال انجام است و همچنین همراهی شرکت های دانش بنیان و نوآور امیدواریم این صنعت بتواند پتانسیل های بزرگی که دارد را عرضه کند و باعث افتخار شود و قطعا با شکل دادن به اکوسیستم های نوآوری، صنعت خودرو به آن جایگاه ارزشمند خواهد رسید.