به گزارش اکونا پرس،

به نقل از سایپانیوز؛ آیین افتتاحیه طرح های توسعه شرکت پلاسکوکار سایپا با حضور محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، معصوم نجفیان عضو هیات مدیره گروه، محمد هاشمی خواه مدیرعامل پلاسکو کار و جمعی از مدیران ارشد گروه خودرو سازی سایپا در شرکت پلاسکوکار سایپا انجام شد.

در این مراسم محمدعلی تیموری گفت: سال گذشته برنامه ای تحت عنوان تولید اقتصادی به شرکت های زیر مجموعه گروه سایپا ابلاغ شد و امروز در راستای تولید اقتصادی چند فعالیت خوب در شرکت پلاسکو کار سایپا صورت گرفته است.

او خاطر نشان کرد: شعار گروه خودرو سازی سایپا تولید اقتصادی بر مبنای استفاده حداکثری از ظرفیت های کل گروه بر مبنای تولید دانش محور است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: تولید اقتصادی یعنی باید بر اساس شاخص اثربخشی از تمام ظرفیت ماشین آلات خطوط تولید به صورت کامل استفاده و دانش تولید مواد اولیه و محصول توسط متخصصان گروه و شرکت های دانش بنیان برای رسیدن به کیفیت اصلی کسب شود.

تیموری تاکید کرد: خوشبختانه این مسیر در شرکت پلاسکوکارسایپا با ایجاد کارگاه تولید رنگ باکیفیت و ارزان و ساخت ربات برش لیزری و سیمولاتور داشبورد به صورت دانش محور و استفاده حداکثری از ظرفیت به صورت عملی انجام شده است.

او از تولید خودرو آریا سایپا در سال آینده خبر داد و افزود: این محصول که با موتور میتسوبیشی 2000 سی سی که جزء جدیدترین موتورهای دنیا است با تریم متفاوت و زیبا تولید خواهد شد و بخش عمده ای از قطعات داخلی آن توسط پلاسکو کارسایپا تولید می شود و این نشان از رشد و تعالی این شرکت دارد.

مدیرعامل گروه خودروسازی با بیان اینکه شرایط تولید و فروش گروه خودروسازی سایپا بسیار مطلوب است، گفت: سال گذشته گروه سایپا 44 هزار میلیارد تومان درآمد فروش داشت که این عدد در پایان سال جاری به 100 هزار میلیارد تومان خواهد رسید و بر اساس برنامه این عدد در سال آینده به 150 هزار میلیارد تومان می رسد. البته رسیدن به این مهم مستلزم آن است که تمام شرکت های قطعه ساز گروه به صورت مستقل توانمند شوند و از همه ظرفیت های خود در مسیر اهداف تعیین شده استفاده کنند.

او افزود: سال آینده گروه خودروسازی سایپا 8 محصول جدید را به بازار عرضه خواهد کرد و این موضوع نیاز به توان بالا در حوزه تحقیق و توسعه دارد به نحوی که باید هم زمان با چندین شرکت معتبر داخلی و خارجی برای تولید قطعات در کوتاه ترین زمان همکاری کرد.

تیموری با بیان اینکه اشتغال برای گروه سایپا بسیار مهم است افزود: در سال جاری در حوزه قطعه سازی سه هزار نفر نیروی کار در گروه خودروسازی سایپا استخدام شده است که باعث افتخار است. در سال آینده نیز باید به سمتی حرکت کنیم که به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شود و در شرکت پلاسکوکار نیز 50 درصد اشتغال افزایش یابد.

او تاکید کرد: سیاست گروه خودروسازی سایپا توانمندسازی شرکت های زیر مجموعه گروه است تا علاوه برتامین زنجیره گروه، سهم بازار داخلی و خارجی خود را نیز افزایش دهند.