به گزارش اکونا پرس،

علی نقیب درمورد حمایت پیشران های اقتصادی و کارآفرینان در حوزه اقتصادی کشورگفت:هم شرکت های پیشران و هم افراد پیشران یعنی کار آفرینان و مبتکران نقش های بسزایی در توسعه اقتصادی کشور دارند.

اتاق بازرگانی با حمایت بیشتر از این قشر تاثیر گذار و هموار ساختن راه پیشرفت آنها می تواند تسهیل گر انها برای رسیدن به اهداف باشد زیرا این مهم اگر صورت نگیرد این شرکت های پیشران یا افراد کار آفرین و پیشرو مسلما بعد از مدتی آزرده خاطر شده  شده  و این باعث مهاجرت آنها شده وقتی مهاجرت مغز ها صورت بگیرد مسلما نه تنها توسعه اقتصادی صورت نخواهد گرفت بلکه مشکلات اقتصادی عدیده تر و بیشتر خواهد شد.

وی افزود: نگذاشتن محدودیت ، تسهیل امور برای شرکت های پیشران از اهمیت بسزایی برخوردار است .

نقیب گفت : گاهی یک شرکت پیشران و مبتکر می تواند با چنان سرعتی در یک حوزه اقتصادی اثرگذار و ایجاد اشتغالزایی بالا داشته باشد که حتی یک شرکت باسابقه و برند نتوانسته رشد کند و پیشرو در این زمینه باشد .

وی با اشاره به تعاملات بخش خصوصی با اتاق بازرگانی خاطر نشان کرد : اتاق بازرگانی زبان گویای بخش خصوصی است و با تشکیل کمیسیون های تخصصی و شرکت افراد حقیقی و حقوقی ، کارآفرینان می تواند با خردجمعی تعاملات خود را با دولت و سیستم اجرایی کشور بیشتر کرده و مطالبه گریهای  بیشتر خود را داشته باشد. می تواند مشاوره  های خوبی برای تسهیل کار به دولت داشته باشد.

وی در خصوص عملکرد اتاق بازرگانی در دوره قبل خاطر نشان کرد: ما در اتاق تهران در ۴ سال گذشته توانستیم فعالیت ها و پایه ریزهای خوب و موثری را با توجه به شرایط بد اقتصادی حاکم بر کشور ر داشته باشیم لیکن کارآفرینان ما هنوز انتظارات بیشتری از اتاق دارند و آنچه مسلم است اتاق باید به وظایف خودبیشتر از پیش  عمل کرده ، با تجزیه و تحلیل مسائل انها در کمیسیون های تخصصی و حضور مسئولین ذی ربط هر حوزه یاریگر آنها باشد .

در ادامه گفت : اتاق در دوره قبل با برگزاری جلسات تخصصی بین اعضا و سران قوا همواره سعی داشته مطالبه گری خوبی در زمینه‌های مختلف داشته باشد .

وی با اشاره به تورم بالایی که در چند سال گذشته گریبانگیر اقتصاد کشور شده است افزود: تورم ،کشور را در توسعه اقتصادی دچار مشکل و مسائل عدیده می کند و این تورم را سیاست های کلی که دولت تصویب می کند ایجاد می کند و دست کارآفرین، مبتکران ، مصرف کنندگان  و مردم نیست.

متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد کاهش ارزش پول کشور در قبال پول‌های رایج جهانی هستیم‌و تمامی  این مسائل  در اثر تصمیم گیریهای شورای عالی پول و اعتباراست و صد البته اثرات منفی خود را در چرخه اقتصادی ،تولید و توسعه گذاشته است .

نقیب با اشاره به تعدد کارت های بازرگانی صادره در اتاق بازرگانی تهران گفت :تورم بالا و مسایل پیچیده اقتصادی مسیولیت هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران را زیاد می کند .

در دوره جدید با تشکیل کمیسیون ها و جلسات متعدد با مسئولین دولتی و سکانداران اقتصادی می تواند با ارایه طرح های خوب راهکاری اساسی در کنترل تورم و توسعه اقتصادی کشور اتخاذ کند و لوکوموتیو توسعه کشور را از این بحران عبور دهد.

وی اشاره به مشکلات ارزی و ریالی ، خرید و کمبود مواد اولیه داشت و ادامه داد: دولت با نظارت و کناره گیری از تصدی گری و حذف دستورالعمل ها و بخشنامه های غیر کارشناشی که پشت درهای بسته گرفته می شود وسپردن اقتصاد کشور به بخش خصوصی ، کارآفرینان ، نخبگان و فرهیختگان هر حوزه می تواند تورم ناشی از تحریم را در کشور مهار کرده و هدفمند برنامه های توسعه ای کشور را ادامه دهد.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد در اتتخابات دوره جدید نمایندگان اصلح ، توانمند ، دلسوز وارد اتاق بازرگانی شوند تابتوانند یاریگر فعالین اقتصادی در رفع مشکلات و موانع پیش روی آنها باشد و تعاملات خوب و موثری را در ایجاد ارتباط با دولت و این حلقه های موثر در اقتصاد باشد .

وی توجه به سهم ۸۰ درصد دولتی ها و خصولتی ها در اقتصاد کشور داشت و متذکر شد: ۱تازمانیکه دولت بخواهد دستوری و غیر کارشناسانه عمل کند و اجازه ندهد در بازار عرضه و تقاضا انجام شود همچنان مسائل اقتصادی کشور باقی می ماند و نمی توانیم شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی کشور باشیم.

نقیب افزود: فعالین اقتصادی و کارآفرینان اقتصادی با شرکت پررنگتر و اثرگذارتر در این انتخابات می توانند نمایندگان فعال و باسابقه و اصلح را تعیین کرده و در سرنوشت اقتصادی کشور سهیم باشند‌.

وی خواستار دیدار این عزیزان در روز شنبه ۲۰ اسفند از ساعت ۹ الی ۱۸ در نمایشگاه بین المللی سالن۳۸ غرفه آلمان‌ها شد.