به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «ایران» این هفته بینندگان انگلیسی زبان خود را با جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان آشنا می‌کند.

 شهریار عظیمی گزارشگر برنامه به همین بهانه سفری داشته است به این استان جنوبی و گرم اما زیبا و پر از  جاذبه‌های تاریخی و طبیعی.

 این استان که مهد یکی از تمدن‌های کهن در خاور نزدیک است و رونق آن در طول تاریخ ادامه داشته و در دوران هخامنشیان و ساسانیان شکوفا شده است.

گزارشگر برنامه همچنین توضیح می‌دهد که استان خوزستان دارای سه سایت میراث یونسکو شامل سیستم هیدرولیک تاریخی شوشتر، شهر شوش و چغازنبیل است. خوزستان همچنین به لحاظ غذاهای دریایی، خرما و صنایع دستی از جمله چوب تراشی نیز استانی غنی و برخوردار است.

رودخانه کارون، بقعه دانیال نبی، بازار عبدالحمید اهواز، آسیاب‌های آبی دزفول و زیگورات چغازنبیل از جمله جاذبه‌های مهم گردشگری استان خوزستان به‌شمار می‌روند.

برنامه «ایران» سه شنبه ساعت 14:00 از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز چهارشنبه ساعت 19:00، پنج شنبه ساعت 10:00 و جمعه ساعت 07:00 روی آنتن می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15015 برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.