به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، موضوع برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی به واکاوی تورم در آمریکا و پیامدهای آن اختصاص دارد.

در این برنامه می بینیم نرخ بهره در کشور آمریکا توسط بانک فدرال رزرو با توجه به شرایط بازارهای مالی تعیین می‌شود. اگر تورم بالا رود، فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش می‌دهد تا تعادل را در بازارهای واقعی اقتصاد و همچنین بخش مالی اقتصاد برقرار نماید. بیش از نیمی از اقتصاددانان اظهار کردند که نرخ بهره در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی یا قبل از آن به اوج خواهد رسید؛ در حالی که کمی بیش از یک‌سوم آن‌ها انتظار دارند که این اتفاق در سه‌ماهه پایانی سال رخ دهد. این اقتصاددانان هیچ‌گونه کاهش نرخ بهره را تا سال ۲۰۲۴ میلادی پیش‌بینی نکردند. 

برنامه «شکاف اقتصادی» در ابتدا و به تفصیل، قانون بحث برانگیز کاهش تورم را که با نام اختصاری IRA نیز شناخته می‌شود، ارزیابی می‌کند.

این برنامه با اجرای  کارلوس آلونسو  و باحضور کارشناسان به بررسی این حقیقت می پردازد  با توجه به  اعلام رسمی بانک مرکزی آمریکا مبنی بر  کاهش 4 الی 5 درصدی نرخ تورم در آمریکا، مردم این کشور در حال تجربه کردن تورم 20 درصدی هستند، و افزایش نرخ بهره نمی تواند تاثیر مطلوبی بر کاهش تورم داشته باشد بنابراین این سوال مطرح می‌شود که هدف از افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزوز ایالات متحده چیست؟ 

برنامه «شکاف اقتصادی» روز دوشنبه ساعت 04:30 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود و تکرار آن همان روز در ساعت های 11:00،13:00،18:30 و روز سه شنبه ساعت 02:30،12:00و 16:30 روی آنتن می رود.