به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» (Fotos que sacuden al mundo) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی که ماندگارترین عکس‌های تاریخ را بررسی می‌کند، در این قسمت به بررسی تصویری تکان دهنده از تشییع پیکر دو کودک شهید فلسطینی می پردازد. 

در این تصویر تکان دهنده، هرچند اندوه بسیاری دیده می شود، اما در عین حال می توانیم احساس خشم را در چهره افرادی که اجساد دو برادر شهید را برای دفن در یک کوچه باریک در غزه حمل می کنند، ببینیم. 

این عکس در سال 2013 به عنوان عکس ورلدپرس انتخاب شد. مایو ماهانا، عضو هیئت داوران جایزه جهانی عکس مطبوعات، این عکس را بسیار تکان دهنده دانست و علت این تاثیرگذاری را تقابل عصبانیت و درد مردم و بی گناهی کودکان شهید عنوان کرد. او گفته هرگز این تصویر را فراموش نمی کند. 

پل هانسن کسی که تصویر تکان دهنده از دوکودک فلسطینی شهید را به ثبت رسانده، در 25 آوریل 1964 در گوتنبرگ سوئد متولد شد. سفر به بوسنی، هائیتی و افغانستان تجربه بسیار خوبی را برای این روزنامه نگار به وجود آورد، اما در سال 2013 برای عکسی تکان دهنده از دو کودک شهید فلسطینی با عنوان «تدفین در غزه» (دفن غزه) برنده جایزه جهانی عکس مطبوعات سال شد. 

«عکس ‎های تکان ‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت ۱:۴۵ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات ۴:۴۵، ۱۳:۴۵ و ۲۰:۱۵، جمعه ساعت ۱۰:۱۵ و یکشنبه ساعت ۴:۱۵ و ۲۰:۴۵ روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.