به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی به نقل ازخبرگزاری ایران پرس، رییس شورای سیاستگذاری مرکز توسعه سلامت کشورهای اسلامی، مهدی کریمی با اشاره به اهمیت ارتقای روابط در حوزه گردشگری سلامت که منجربه توسعه روابط در سایر حوزه ها می شود، تصریح کرد ایران با در اختیار داشتن کادر پزشکی حاذق و متخصص مقصد مناسبی برای جذب گردشگران سلامت و درمان سایر کشورها است.

 این مسئول با بیان اینکه هزینه ای که گردشگران درمان و سلامت در ایران متقبل می شوند خیلی ارزان تر از سایر کشورها است، افزود: هم اکنون گردشگران حوزه سلامت و درمان بیشتر از کشورهای عراق، افغانستان و تا حدی پاکستان هستند اما پیش بینی می شود گردشگران سلامت و درمان سایر کشورها نیز به ایران بیایند.

کریمی همچنین گفت: ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺳﻼﻣﺖ و گردشگری درﻣﺎﻧﯽ ﯾﮑﯽ از ﺣﻮزه ﻫﺎﯾﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﻧﻘش ﺑﺴﺰایی برای ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮔﺮدﺷﮕﺮی اﯾﻔﺎ کند و داﻣﻨﻪای ﺑﺴﯿﺎر ﮔﺴﺘﺮده را ﺷﺎﻣﻞ ﻣﯽ ﺷﻮد.

رییس شورای سیاستگذاری توسعه گردشگری کشورهای اسلامی افزود: گسترش صنعت گردشگری علاوه بر نقش و تاثیر آن در ابراز هویت ملی، موجب ارتقای ابعاد وسیع اقتصادی از جمله ایجاد فرصت‌های شغلی، درآمدزایی، کاهش فقر و گسترش عدالت اجتماعی و رفاه در جامعه می‌شود.