به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، «عباس دی پالما» رئیس سازمان اسلامی حضرت مهدی (عج)در خصوص اهمیت ماه محرم برای مسلمانان گفت: درماه محرم «واقعه عاشورا» رخ می دهد دقیقا در روز دهم محرم و هر ساله دراین روز مراسم سوگواری شهادت نوه پیامبر اکرم (ص) امام حسین بن علی (ع) برگزار می شود. در روز عاشورا امام حسین (ع) و 72 تن از همراهان ایشان به دست لشکر عمربن سعد به شهادت می رسند. لشکر عمربن سعد که از سوی عبیدالله زیاد و به دستور یزید بن معاویه علیه امام فرستاده شده بود. 

وی افزود: درس هایی که از امام حسین (ع) در روز عاشورا و از زندگی ایشان می توان آموخت بی شمار است. زندگی امام حسین (ع) و چگونگی شهادت ایشان نمونه و مثال برجسته ای برای تمام انسان های روی زمین است. قیام خونین عاشورا، سرشار از این آموزه های نیک الهی است که فرجامی جز پیروی حق بر باطل نیست. همچنین شجاعت بی مثال امام حسین (ع) و یارانش، آزادگی و دینداری امام حسین (ع) و تسلیم نشدن در مقابل ظلم یکی دیگر از آموزه های مهم این امام همام (ع) است. 

عباس دی پالما در پایان در خصوص برنامه هایی که برای ماه محرم در رم اجرا می شود گفت: ما مثل هرسال برنامه های سوگورای به مناسبت محرم و شهادت امام حسین (ع) در رم خواهیم داشت و سعی می کنیم که همگان را بر درک بیشتر این واقعه یاری کنیم.