به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، «شکاف اقتصادی» در این هفته با اجرای کارلوس آلونسو، به علل تنش آبی میان ایران و ترکیه و آسیب های آن بر بهره وری اقتصادی، کشاوری و امنیت غذایی  این کشورها می پردازد.

در این برنامه می بینیم ترکیه و ایران بر سر برخی مسائل از جمله سوریه و عراق، دچار اختلاف نظر بودند و اکنون موضوع مدیریت آب های میان مرزی مسئله محوری درروابط دو کشور شده و این تحولی است که در میان مدت می‌تواند پیامدهای جدی برای امنیت منطقه داشته باشد. عراق و سوریه نیز قادر به اعمال فشار جدی بر ترکیه و رفع نگرانی های خود در مورد مدیریت آب نیستند. برخی از تحلیلگران ایرانی معتقدند ترکیه در سال های اخیر از ضعف عراق استفاده و تلاش های خود را برای ساخت سد تسریع کرده است. کمبود آب می تواند توفان های غبار را بوجود بیاورد که سلامت عمومی مردم را به خطر می اندازد و شهرها و مشاغل را تعطیل کند. همچنین به بهره وری اقتصادی آسیب می زند و موجب تضعیف کشاورزی و امنیت غذایی می شود.

برنامه «شکاف اقتصادی» به تهیه کنندگی فهیمه اسماعیل‌پور روز دوشنبه ساعت 04:30 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود و تکرار آن همان روز در ساعت های 11:00،13:00،18:30 و روز سه شنبه ساعت 02:30،12:00و 16:30 برای اسپانیایی زبان های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس www.hispantv.com/showprogram/brecha-economica/443 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.