به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، سری مستند «اهداف» به کارگردانی امیرحسین کوهپایی به جنگ نرم آمریکا در کشورهای منطقه خاورمیانه مخصوصاً عراق و افغانستان می‌پردازد.

 این مجموعه مستند شش قسمتی به مصادیق حضور فرهنگی و علمی آمریکا (سیاست‌های راهبردی و حضور نرم) در کشورهای منطقه می‌پردازد. 

مجموعه مستند «اهداف» تاکید می‌کند که اعطای بورس‌های آموزشی، تاسیس مراکز و دانشگاه‌های آمریکایی در شهرهای مختلف و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهایی مثل اداره توسعه بین‌المللی آمریکا مصادیقی تاثیرگذار از حضور نرم (جنگ نرم) آمریکایی‌ها در منطقه خاورمیانه به‌شمار می‌روند.

این مستند همچنین به این موضوع می‌پردازد که دانشگاه‌های آمریکایی که در شهرهای مختلف مثل بیروت و سلیمانیه عراق و کابل قرار دارند، از جمله مصادیق جنگ نرم‌ ایالات متحده در خاورمیانه هستند و افرادی که از این مراکز فارغ التحصیل می‌شوند مثل مهره‌های ارزشمند برای مقاصد آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مجموعه مستند «اهداف» محصول سال ۲۰۲۳ است و در ۶ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود.

این مستند شش قسمتی در شش روز متوالی از فردا ساعت ۰۴:۰۰ از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود. بازپخش این مستند هم همان روز ساعت ۹:۰۰، ۱۵:۰۰، ۲۱:۰۰ و بامداد روز بعد ساعت ۰۱:۰۰ است.