به گزارش اکونا پرس،

حمید مقدس کارگردان فیلم کوتاه «بوسه بر باد» در گفتگویی،به خلاصه فیلم پرداخت و افزود:داستان این فیلم اینگونه است : پدری فداکار ، نظارگره زندگی فرزندان خود در مواجهه با کشمکش بین سنت و مدرنیته است.

وی در ادامه به مشکلات فیلمسازی اشاره کرد و گفت: مشکل همیشگی فیلمسازان جوان جذب سرمایه برای ساخت فیلم کوتاه است که امیدوارم راه حل مناسب در میدان اجرا  توسط مسئولین مربوطه اتخاذ شود. متاسفانه برخی افراد سینمای دولتی را به نام خود زده اند، قلعه ای شکل داده اند که نمی شود به حد و مرز آنها نزدیک شد. از سوی دیگر  نظام سرمایه داری بخش دیگر از سینما را تسخیر کرده است. امیدوارم جریان سوم سینمای ایران به دور از سلبریتی بازیگر،صدا،دوربین وهر سمتی دیگر است،  با نام های جدید  بزودی شکل گیرد.

مقدس در ادامه افزود:از اوایل تیرماه ۱۴۰۲ تمرینات در پلاتوهای تهران شروع شد وتا پایان مردادماه ۱۴۰۲ ادامه داشت . در هفته اول شهریور ماه ۱۴۰۲ فیلمبرداری در شهر کلاردشت استان مازندران به اتمام رسید و درحال حاضر در مرحله تدوین هستیم

این کارگردان هدف از ساخت این فیلم را اینگونه اعلام کرد: هدفم از ساخت این فیلم ارج نهادن به جایگاه پدران و مادران سرشار از عشق است که خودشان را فدای فرزندانشان می کنند بدون هیچ توقع و منت ، متاسفانه در این برهه از زمان رسم پدر کشی و نگاه پدر مقصر تمام مشکلات است در بین آثار فیلمسازان باب شده است . رایزنی هایی صورت گرفته برای ساخت فیلم بلند بوسه بر باد تا انشاله بیشتر به زندگی پدران و مادران فداکار بپردازیم.

در این فیلم به ترتیب محمدعلی کیوان، فریبامنصوری ،سمیه ریاحی علیرضاعباسی، ماندانا سهرابی، فاطمه سادات پوراسدی و پیام احمدی کاشانی به ایفای نقش پرداختند.

حمید مقدس تاکنون پنج فیلم کوتاه به نام  های "انتخاب" ، "صندقچه"، "قهوه سرد" ، "عقیق" ، "بوسه بر باد" و یک فیلم بلند به نام "فصل پنجم" را در کارنامه فیلمسازی خود دارد.

عوامل فیلم کوتاه «بوسه بر باد» عبارتند از کارگردان: حمید مقدس، تهیه کننده: محمد علی کیوان، نویسنده: محمد علی کیوان، با تشکر از محسن اشتیاق، مدیرتولید:هانی جمالی ،مدیرروابط عمومی: پیام احمدی کاشانی، مجری طرح: موسسه ندای رهام، مشاورکارگردان: سجادمطلبی، دستیار یک کارگردان و برنامه ریز : امیرحسین عیوضی، منشی صحنه: مهتاب تکبیری، عکاس : مریم نظام آبادی، مدیرفیلمبرداری: پارسا اساعیل پور، فیلمبردار: محمدرضا سمیعی ،مدیر صدابرداری: محمدحسین شوشتری، موسیقی: میلاد پور اسدی ،طراح گریم: نداپورمند، مجری گریم: نیوشا عنایتی، طراح نور: محمدرضاسمیعی و پارسا اسماعیل پور، طراح صحنه و لباس: حمید مقدس، مدیرپشتیبانی و تدارکات: فاطمه سادات پوراسدی

مقدس در انتها از هانی جمالی ،مهین صداقت ، یاسمین رمضانی  و اهالی شهرکلاردشت و تمام افرادی که در این فیلم وی را همراهی کردند،تشکر کرد.

photo_2023-09-11_06-15-42

photo_2023-09-11_06-15-45