به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «ایران» نگاهی دارد به پشت قلعه و دریاچه‌های دوقلوی سیاه‌گاو و معرفی  طولانی ترین پل معلق خاورمیانه در استان اردبیل.

مهم‌ترین پدیده گردشگری شهرستان آبدانان در استان ایلام دریاچه‌های دوقلوی سیاه‌گاو است. این دریاچه را به این دلیل دوقلو نامیده‌اند که به وسیله کانالی طبیعی به عرض ۸ متر، عمق ۴ متر و به طول ۷۰ متر به هم مرتبط هستند. این دو دریاچه دارای آبی زلال هستند، به‌طوری‌که می‌توان تا عمق ۳۰متری آن را که شبیه آکواریومی پُر از ماهی است، مشاهده کرد. در بخش دوم برنامه به معرفی پل معلق مشکین شهر به عنوان طولانی ترین و مرتفع ترین پل معلق کابلی خاورمیانه پرداخته است. این پل در ارتفاع ۸۰ متری رودخانه خیاوچایی و بر روی پارک جنگلی مشکین‌شهر احداث شده و ۲ متر عرض و ۳۶۵ متر طول دارد.بازدید از مراکز گردشگری شهر مشکین شهر در استان اردبیل، طبیعت زیبای سبلان از دیگر آیتم های این برنامه است.

مجموعه «برنامه ایران» چهارشنبه ساعت 04:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های 09:30، 13:00 و 18:30 برای اسپانیایی زبان های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/iran/97  این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.